Alla inlägg under juni 2008

Av Liten & Galen - 29 juni 2008 19:24


Jag har haft en kanon dag med farsan idag, mednas tjererna har varit och övat vänstersvängar. Och till min stora överraksning skall jag och far vara alldeles själva måndag till fredag -Fatta sicket mys det kommer att vara hemma :) :) :)


Liten skall på kollo nån stans och morsan skulle ivåg på galej. Jullan e givetvis hemma med oss grabbar men hon uppskattar våra värderingar och sysselsättningar så det kommer bli hel skönt


Så här mysigt har vi det när katterna e borta -nästan alla katter iallafall!


När Liten visade upp sin snyggaste, trevligaste, bästaste, mysigaste sida tyckte tydligen tyckte NÅN att det fanns snyggare små tjejer på samma område och att lillis saknade lite av varje................... Hon e ju bara valpen ännu????????????????????? Snart får morsan sluta dra med henne på en massa förnedringar.


Om de e mer muskler som behövs på den lillafisen e inte jag sen med att hjälpa till med hennes uppbyggnad, om hon inte kommmer först på nästa tillställning kan hon iallafall nita personen i fråga som har åsikter om hennes utseende!


Tre kilo i vardera påse bör hjälpa henne att få en fin rygglinje i rörelse. Till och med jag kan se att det fins vinklar bak. De va nåt med hennes överarm oxå????? Vadå överarm den sitter ju i prinscip fast i den nästan obefintliga underarmen?????????????? Hon e juför f-n Liten!


Slut för idag jag återkommer så fort jag får tillgång, farsan lär ju sitta klistrad vid datorn tills morsan kommer hem. Men det har ni absolut inte hört från mig ;)


Tass och på återseende!

Av Liten & Galen - 28 juni 2008 20:54


Idag har vi efter en lååååååång promedad och ett kort spår till lillis varit och beskökt Galen och hennes nuvarande familj.


 Visst e hon G-udomlig, vi tog med oss mormor så hon fick träffa den lilla krabaten som hon kommer få på inackordering då och då! Men mormor tyckte inte att dom (Galen och hennes syskon) va lika gulliga. Dom visade nämligen sitt allra bästa JAG och bet så hårt de kunde i mormors armar och ben för att visa upp en av deras många talanger:D Efter lite blodvite tyckte hon inte att det va ok och sitta på filten och mysa med de små????????????


Medans vi fick sitta i bilen och tråka träffade morsan & mormor Galens farsa. Jag meddelade att han kunde hålla sig EN bit ifrån vår bil. Han har nog hört om "attacken" i kalmar för han slutade kissa på bilen och flyttade till lämpligt avstånd.


Imon skall jag glida runt med farsan hela dan, medans morsan och Liten skall springa runt i vänstervarv. Jippi en heldag med far e ALLTID lika mysigt!


Galen visar precis vad jag tänker :D


//TassTass



Av Liten & Galen - 27 juni 2008 17:32


Det e med tårar jag meddelar att min absoluta favorittjej Selma har fått somna in.............

-Tack för ditt gudomliga sällskap, din glädje & kärlek -Ingen e som du!

Vi skickar alla våra tankar till hennes familjs.


                              

                          #Sov sött min sköna, vi ses i nangijala#

Av Liten & Galen - 26 juni 2008 22:34


    ..................SICKEN MORGON................  vi har haft.................

Började morgonen med att få ett negativt besked om vårat nya hus! Det e tydligen inte till salu. Jag konfronterade morsan och påpekade att vi lagt fel bud! Men hon påstår att vi ligger några miljoner kort? Men jag vet att farsan har pengar så om dom lägger ihop sina hundralappar borde det väl räcka??????


Precis innan utcheckningen idag fick jag verkligen NOG. Vi (jag och lillis) sitter snällt och väntar medans morsan hämtar  varmt kaffe (till sig) & smaskiga winerbröd (till oss), när det från tomma intet kommer en schnauzerjä-el och flörtar med Liten 8o| DET SKULLE HAN GETT F-N I. Jag blev tokig och bad honom med STORA bokstäver att flytta dit in gen skulle sakna honom. Jaha summan sumarum blev: En klo mindre och en rasande morsa! Och strax därefter satt vi i bilen och det lilla skägget kunde GLÖMMA en dejt med lillis :D


På väg hem fick vi en skönlek stund med dom stora skäggen i kungsbacka! Vi gamlingar nöjde oss med en promenad medans de små var tvugna att stila lite!


Det kanske kan bli en tävlingskarriär för ungdomarna oxå? Lillis provade att hålla balansen.


Medans Lakritz skaffade sig bättre utsikt, nån måste ju hålla koll på picknick korgen vid bilarna!

Nu e det dax att hoppa i säng och mysa med farsan (han uppskattar det lika mycket som vi ;))! 


Tass & godnatt




Av Liten & Galen - 25 juni 2008 21:10


Så fort jag bloggat klart skall morsan ringa farsan och be honom packa ihop vårat hem. För vi skall nämligen flytta. Idag har vi nämligen varit på husvisning! Ja kanske ingen vanlig eller tillåten men vill man ha nåt får man ta för sig..... Och idag va faktiskt första dagen som jag insåg Litens ALLA fördelar, jag har letat efter dem i snart 4:a månader.


Hennes nyfikenhet, storlek, manupilativa övertalningsförmåga och envetenhet gav idag resultat. Som sagt de va ingen direkt öppen visning men lillis hittade flera ingångar och kunde smyga runt och reka. Å vilken runda hon gjorde innanför murarna, hon hann med att kolla av hela undervåningen. -Fina möbler, polerat golv, vackra tavlor, enorma ytor, rum så det räcker och blir över till alla -till och med Jullan kan få ett eget klös rum. Det finns kanske en nakdel? ett av rummen används som kyrka...... så de måste vi nog göra om till bollhav. Men annars kändes det tydligen precis som vårt hus på valsvägen! -Bra jobbat Liten!


Inte nog med att de va en massa roliga gångar och grottor i källaren på gården fanns det en hel hög roliga saker att spendera timmarna på :D


Farsan kommer bli helnöjd när vi drar igån det tunga artilleriet:) 


Lillis fattade inte riktigt vad man skulle göra med de stora metallbitarna. -Hon kommer att lära sig (i sinom tid). Men nån vidare bra soldat blir hon nog aldrig?


En annan nackdel med den nya tomten e att insidan av gården bara består av sten.................... men farsan kommer att bli nöjd, det verkar va en utmärkt plats att meka med hojen på! För att lätta på trycket måste man alltså ta sig ut i mellangården om man inte vill få tassarna nedskvätta av kiss.


Ja de va väl en helhet av vår nya bostad, så fort vi flyttat in skall jag se till att lägga ut på alla spännade platser som kommer med fastigheten.


Vi fick med en helbild på fasaden, vi behöver kanske piffatill lite här och där, men nåt ska väl paranteserna pyssla med under sin semester?


Nä måste ringa farsan nu och kolla så han plockar med mina favosaker från hundgården!











Av Liten & Galen - 24 juni 2008 23:14


Här har du oss, de e en himla tur att Liten förmestadels e kopplad. Annars tror jag att vinden knyckt henne idag, och det hade ju varit jättetrisst?????????????????????


Som ni märker e hon nästan aldrig ivägen :) Liksom bara MITT I!


Idag har vi besökt nybro och växjö kalas roliga städer båda två -NOT

Vi har iof hittat en mysig liten promenad runt en sjö i växjö och den duger alldeles utmärkt att kissa runt, så lite pluspoäng får gå till växjö.


Sen besökte vi Kalmar BK så lillis fick öva på lite såna där vanliga grejer som man borde ha koll på vid 6 månader. Men det tar kanske lite längre tid för pygméer att lära sig??????????


Jag har tagit bort tangentbordet från Liten, hon skriver ju bara en massa strunt. Vem bryr dig om hur snabbt man kan springa i medvind respektive motvind och hur nära det går att smyga på en duva innan dom flyr. Nä precis INGEN!


Efter allt stoj på hundklubben har tösen äntligen somnat, hon drar stora timmer just nu så jag tror vi hoppar över kvällsrundan idag, om det trycker på kan hon väl uttnyttja altanen inatt!


Tass




Av Liten & Galen - 23 juni 2008 23:32


Ni glömmer väl inte av att berätta för era nära & kära att ni håller av dem.

Även om de vet om det kan det vara bra att bli påmind emellanåt!

               

                       Å glöm inte att KRAMAS, mer än ni tänkt ;)


Tass & godnatt



Av Liten & Galen - 23 juni 2008 20:32

Jag/Vi var tvugna att ta en vila efter vårt MISSLYCKANDE i EM. Men nu har vi hämtat oss.....................Vi började torsdagen med att elda upp alla sverige tröjor vi äger.                                     


                                            

Så nu mer e tröjorna inte längre medlemmar i vår familj de tillhör det förflutna!


Efter uppeldningen tog vi en tur ner till vallda och började förbereda midsommarfirandet med lite bullar. Mmmmmmmmmmmm bullar kan man aldrig få förmycket av!


Sen gav vi oss av för att kika på vår "nya"  lillsyrra som flyttar hem till oss om ca en vecka. Liten börjar bli smått nervös............. Galen väger nämligen mer än lillis redan som 7 veckorsvalp, hon kommer ju bli mosad av det nya tillskottet :D Ni som e nyfikna kan gå in och titta på det galna underverket på hennes nuvarande bostad www.krokasmeden.com (under valpar och sedan under valpsidan -fattar DU väl;))


Vi började midsommarafton med en låååååååååååååååång sovmorgon. -TACK till farsan som oxå uppskattar långa dagar under täcket! Annat e det med morsan & Liten som stressar upp innan tuppen.


Helgen har vi spendrat med att sortera ut trasiga, smutsiga, onödiga, stulna leksaker. Mor har fått nog................ Vi fick behålla dom som vi tycker mest om (förutom dom som jag stulit, för dom skulle tydligen tillbaks till sin rätta ägare?????) så dom flesta (dom vi äger) vi tycker om fick vi behålla resten kastades eller lämnades tillbax!


Idag satte vi av mot östkusten, vi gjorde en paus i vetlanda för att sedan bege oss till kalmar. Och här kommer vi tydligen att spendera hela veckan :(

Verkar det inte underbart att ta en mysig lunchpromenad??????, Nä precis! Vi stannade i bilen tills nederbörden lugnat sig lite.


Liten fick en chock. Hon har liksom inte fattat att vi bor precis i/på en båthamn. Efter en timmes morrandes fick morsan nog och drog ner persiennerna.

                    Här har vi lillis i sin mest skräckjagande pose!


Och här har vi dom EXTREMT farliga fåglarna alldeles utanför fönstret, tur att Liten tog på sig ansvaret att jaga bort dem så jag slapp bli rädd :D









Ovido - Quiz & Flashcards