Alla inlägg under oktober 2008

Av Liten & Galen - 31 oktober 2008 22:18


Och för att bli kallad junior skall man tydligen utstå ett visst obehag?????


Men hon klarade sig så där, så hon blev palcerad som nummer 5. (Observera att det inte förekommer någon mark kontakt).


Stackars hundar.......... Nu verkar dom stackarna slippa tortyren!!!!


De sinnessjukt, om hundarna skall visa sin bästa sida vad är då tanken med tvåbeningarna????????????????????????????????? Hoppas att det här va sista gången som lillis behöver plågas. Bilden ovan är från Lakritz (hemska-)synvinkel och frågan är vem som kommer bekosta hans terapi??


Vi som hade turen att slippa plågan hade en kanon härlig dag med far :D Jag lekte aningen för mycket med min minsta syrra (förlåt yngsta syrra skall det ju vara för hon e definitivt inte minst), och e nu drabbad av träningsvärk :( Men om jag vilar ordentligt imorgon tridde farsan att jag skule kunna ta ett nytt idiot-språng på måndag!


Här sitter hon och rcknar ner från 750-0 :D :D :D mednas jag går  och gömmer mig :D :D :D Jag hann ju somna innan hon hittade mig ;) Inte ens jag kan ju hålla räkningen så länge!


Den lilla tackar Lakritz för den fina gåvan som hon fick efter dagens vänsterplågor!


Nu väntas fredagsmys med hela familjen


Tass

Av Liten & Galen - 30 oktober 2008 21:47


Va tjejerna på idag, men fick dom lära sig nåt vettigt undrar ni???????????????? Nä de fick dom inte, helt meningslöst att ens åka dit om ni frågar mig.


Promenera fick dom i alla fall. Liten va överlycklig när hon kom hem hennes killar va med både Lakritz och Yazz dubbel lycka (L)


Galen hade fullt upp att försöka flörta med en söt leonbergertik och en liten shitsu kille. Utan nån direkt större lycka ;( Men den tokiga vart inte deprimerad för det, hon hade ju nån ny att terrorisera uner rundan!



Nu e det dax för kvällsmat så jag måste rusa.


Tass

Av Liten & Galen - 30 oktober 2008 00:40


Man kan inte annat än bli glad ;) När vi kom hem från sista rundan fick båda ett psykbryt på altanen som va täckt av is!


Tyvärr fångades inte tokarna på bild...........  dom far ju som yräder??????????? Jag kan inte i min vildaste fantasi minnas att jag har varit begåvad med deras energi!


 (om man kikar ordentligt ser man hur ytan glittrar, morsan borde köpa en bättre kamera så verkligheten kommer upp till ytan).


Så en bild på vår alldeles egen isbana på valsvägen får duga ;) Den blöta delen va om något ännu halare till Galens förtjusning :D


Nu skall vi ha en mysstund men min polare John Blund.


Tass & godnatt

Av Liten & Galen - 29 oktober 2008 22:27


De e precis så vi känner det, hotellvistelse i all ära men inget e som vårt lilla hus i skogen ;)


Morgonen började som gårdagens avslutades!!!!!!!!!!!!!!!!


Diskussionen idag blev iof inte lika hård över leksaken som den blev över tuggbenen igår. men morsan blev ju lika gring för det och tvingade oss till platsliggnig under tv4:as nyhetsmorgon.............


Jag som trodde det va olagligt med kollektiv bestraffning?????????????????? Åter igen fattade "brukshunden" att det är bekvämare att ligga på rumpan om man ändå skall ligga i samma ställning en längre period. Till skillnad från gnagren, som låg som en  sfinx hela tiden!!!!!!!!!!!!!!!!


Innan det va dax att åka hem och mysa med farsan stannade vi till på hundklubben så lillis kunde visa upp sina nya kunskaper i platsliggning för sina kurskamrater. Men tydligen kan hon inte ligga längre stunder i lera och blött gräs????? Och hennes instruktörer vägrade ta med en del av parketten ner till appellpaln? Så hon valde att sitta stilla i 3 minuter istället för att göra som dom andra och ligga ner. Budföringen löste hon galant ;) Sen stack vi från hundklubben och åkte hem till vår far istället :D :D :D


Nu har vi fikat, kelat, lekt färdigt för ikväll, farsan har bäddat nytt mmooohhhhaaaaa så jag måste bara hoppa upp i sängen och sanda ner lite så det känns som vanligt!


Tass

Av Liten & Galen - 28 oktober 2008 22:13


Morgonen började som vanligt, promenad, frukost både för oss och mor, redo att bege oss till blekinge. Mamma med en, två, tre, fyra koppar kaffe svårt att hålla räkningen. Men det bästa av allt :) Ett varmt, saftigt, nybakat winerbröd till mig (det kommer som nr 2 på bull listan, kanelen ligger ju givetvis på topp).


Väl framme i blekinge fick vi presenter av tjejerna ;) Tack. Ätbara till mig och den andra "riktiga" hunden i familjen. Och materiella ting till gnagaren ;)


Jag bifogar bildbevis, inte på våra gåvor dom inhalerades ju med en gång och försvann:


För den sportiga hunden behövs tydligen en collage tröja???????


Och för kallare dagar MÅSTE MAN bara ha en ordentlig vinerjacka??????


Ja det e bara att konstatera MÄNNISKOR ÄR KNÄPPA. Liten kan ju inte rå för att hon bil halloween-spöke redan nu!


Efter vår tripp till bekinge stannade vi och tog en myspys promenad runt slottet.


De e inte lätt att alltid vara sam spelta.


Vi gulingar gör oftast samma sak! De e den lilla donnan som avviker (nästan i alla lägen).  Sen tog batterierna slut hihihi så vi behövde inte posera mer ;)


Sen tillbax till hotellet för lite lugn och ro................. Trodde jag................. Morsan hade änu mer överraskninga med sig från blekinge, -tuggben till alla.


Och för första gången i tösernas liv (förmodligen inte sista) blev det slagsmål. Dom han inte så långt............ rummet vi bor i är kanske 30kvm stort så det e svårt att smyga för morsan. Och tro mig när jag säger det -HON KAN BLI ARG och vips så va alla benen borta :(


Jag bestämmde mig för att gå på morsan linje och sura. Jag kunde ju fått behålla mitt, det va ju (för en gångs skull) inte jag som slogs??????? Hur som jag surade på tjejerna så fort dom ens gjorde en ansats till att försöka röra sig mmmmoooorrrrrrrrrrrr.


Liten gjorde som vanligt................. 

................la till den oskyldiga blicken och gnydde (som bara gnagare kan).


Men nu har både tjejerna och tanten lugnat sig, så vi skall ta sista rundan för idag och sedan invänta min trogne vän John B.


Tass


Av Liten & Galen - 26 oktober 2008 20:14


Jag som många många andra har en svår depression varje söndag. Men idag ser jag verkligen fram emot morgondagen ;) Det är dax för vå öskust-tripp igen :D Och om jag förstod det rätt väntar mina favo-tjejer i oskarshamn på att jag/vi skall komma och förgylla deras vardag.


Och jag länktar efter deras kärlek ;) Om jag går och lägger mig nu borde det bli morgon snart!



Galen blir ordentligt ompysslad!


Mednas Liten får sig en genomkörare i positions-träning ;)


Tjejerna har lekt med tvåbeningen Milton hela dan (tro mig det är utmattande) så dom somnade långt innan middag, och jag tror jag gör det samma så jag e på mitt allra bästaste humör imorgon när vi skall till småland.


Tass


Av Liten & Galen - 26 oktober 2008 00:08


På mina youtube inlägg för er som hade svårt att hitta våra personlighter i länkarna :D


Nr1: representerar NATURLGTVIS Liten, hon e familjen Andersson-Påhlsson's alldeles egen "blondin".


Nr2: representerar Gammeltanten Julia ;) och farsan.


Nr3: representerar MIG.


Och slutligen Nr4: representerar familjens tokiga malinutt Galen!


För er som fortfarande är lite frågande är det bara att skrolla ner och lyssna.


Sov sött

Av Liten & Galen - 25 oktober 2008 22:50


Man skulle kunna tro att det har varit vilken veckodag som helst!!!!!! I normala fall brukar vi bli begåvade med sovmorgon så här på veckans  första vilodag.... Men icke sa nicke, tanten släpade upp oss på tok för tidigt :(


Farsan va  FAKTISK uppe ännu tidigare?????????????????????? Nä han har inte blivit sjuk (för er som känner till hans sömnbehov) Han skulle ut och kolla om det fanns nån älg som va villig att följa med hem och bistå som middag!


Jaha vad hade morsan planerat för oss då????????????????



JO en heldag i bilen..................... Det är precis lika trångt som det verkar, jag har tagit upp ett ändringsförslag men tanten vägrar att lyssna :( Jag tycker att buren vi har idag är i alldeles lagom storlek för en snygg boxeratlet i sina bästa år. Tjejerna får gärna dela men inte med mig.


Vi är fortfarande inte överrens, men skam den som ger sig! Mamma säger att det e bra att dela med sig och lära sig lyssna på varandras behov (men hon tycks lägga dövörat till när jag kommer med brilljanta förslag om exempelvis delat boende i bilen, separerade promenader att älst borde få mest av ALLT osv). 


Vi har varit i lerum HELA dan på sånt där vänsterfjanteri?????????????????? Liten va i sitt esse, hon fick träffa som gammelmor Lillianne och några fyrbeta släktingar som hade samma intensiva, enerverade rörelsemönster som våran svarta donna! Jag blir matt bara jag tänker på vilket liv som ställde till med inne i ridhuset.


Galen fick oxå vara med inne på hästarnasarena och träffa en massa andra tokstollar. Jag valde att bli kvar i bilen på grund av alla schäferjä-lar för om det va mycket hundar som fjantade runt idag så va det verkligen ett överflöd av schäfrar USCH vem vill utsätta sig för dem frivilligt????????????????? VId närmare eftertanke är det kanske inte fyrbeningarna som de e fel på utan IDIOTERNA som bestämmer över dem, alltså tvåbeningarna som springer runt utanför rineg som vildvettingar och gerifrån sig onaturliga läten? Vad i hel-ete håller dom på med? Runt papillon ringen förekom det inte ens en liten liknelse av vad som hände runt schäfrarna! Så man skall kanske beklaga och säga -Stackars schäferjä-lar istället?


Efter fjanterierna drog vi ner till vallda för att få lite havsluft och middag ;) TACK. För att sen komma hem till lördagsmys som farsan fixat, till och med tanten smälte :D 


Nu har vi precis kommit in från nattrundan och det är dax att krypa ner under täcket och värma tassarna som nästintill förfrös i kylan brrrrrrrrrrrrrrrr


Tass

Ovido - Quiz & Flashcards