Alla inlägg under december 2008

Av Liten & Galen - 30 december 2008 22:14


.......av 2008


X Började 2008 med att äta gårdagens rester ;). Oxfilé och potatisgratäng, tänk om alla dagar bjuder på sådana delikatesser.


X Fick en chok i februari när en nästan befintlig gnagare (Liten) invaderade vårt lugna hem. Farsan och jag surade i en månad :(


X I slutet av april startade jag & Baileys en fightclub, superkul!!!!!!!!!!!!!!! Men mormor som vi (jag & Lillis) bodde hos förtillfället förbjöd oss att hålla på med arrangerade slagsmål för resten utav våra liv. Så vi fick börja spontaslåss istället.


Liten stal uppmärksamheten från mig hela sommaren som vi spenderade på östkusten. Min polare Jenny & hennes tjejr i oskarshamn tror jag avgudade/avgudar mig mest trots Litens charm.


X I juli åkte Liten på kollo till Floda (med Love & co) medans jag stannade hemma och åt kanelbullar med farsan. Morsan va i stockholm och studerade vänstersvängar????????????????


X När hela familjen äntligen blev sammansatt igen bestod den av ytterligare en TERRORIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


X Stackar Liten blev påtvingad sitt första vänstervelande i borås, Hon kom hem med Guld ena dan och brons andra dan???? Kan hon verkligen försämras så över en natt?

 


X Sommarens jävla flygfän använde mitt vackra tryne som landningsbana!!!!!!!!! Inte nog med att jag blev stungen, borelia blev jag begåvade med i samma veva..... Måtte de inte bli vinter snart!


X Förnedrad och plågad, nån stal mina juveler............. Fy jävlar va ont det gjorde.

Tur att lillis ligger nära, så jag inte behöver känna mig ensam.


X Galen bevisar att hon tillhör släktet brukshund ;)

Glad mor=gott resultat. -Duktig Galen


X Milton försöker få upp liten till lydanskalss 2, Lycka till killen!


X Tiden går fort, mina odrägliga syrror börjar fatta vem som regerar!


X Liten blir stor..................Jisses redan 1-år gammal!


Snipp sanpp slut så va året nästn slut ;), ovanstående meningar beskriver vårt liv ur min mening rätt bra. 2008 har varit ett kanon år. Kan hända att jag gnällt en del på töserna, men dom e fantastiska. Jag vågar inte säga det högt för då får dom alldeles för höga tankar om sig själv. Ja hoppas verkligen att 2009 kommer att bjuda på en massa trevliga överraskningar (inga fler familjemedlemmar bara).


Gott slut på er alla, vi syns nästa år


Av Liten & Galen - 28 december 2008 19:02


....................med 2008.


Undra om det bjuds på fler överraskningar innan 2009 tar över???????????????


Idag har tjejerna varit med mor ute i skogen medans jag har hjälpt Loves farsa att hugga ved -Manligt värre!


Töserna fick varsitt spår med 7 pinnar. Och mina duktiga lakejer skötte sina uppgifter UTMÄRKT. I Galens spår hade en kanin gått före och bajat. Så den stackars gula hade fullt upp med att föja spåret, plocka pinnar och inhalera kaninpluttar. Liten rännde på rätt bra trots sina yttepytte små ben. Och tog in alla pinnarna på rekordtid -Duktiga tjejer.


Efter sina spår kom de hem och lunchade med oss grovarbetare och skröt om sina fantastiksa näsor ;)


Sen bar det av till hundklubben för att utsätta dem för lite lydnad. Galen startade med att smita från bilen ner till agilitybanan för att pussa på lilla Linn som hade fullt upp med att gå slalom (hon blev inte så värst glad) Morsan fick ett tokfnatt och stod och gnällde (GORMADE) bredvid Galens tomma bilbur :D å tro mig morsan va lååååååååååååååångt ifrån glad............ Jag och lillis fick stanna kvar i bilen och den tokiga fick bekänna färg på appellplan. När morsan och Galen kom tillbax verkade de på gott humör båda två. Morsan främst för Galen e ju alltid på glatt humör.Men hon hade nog kvar lite aggritioner för stackars Lakritz fick ta upp ett spår i mörkaste mörkaste skogen. Men de lilla skägget skötte det galant och kom hem med 7 pinnar han oxå.


Nu skall vi söndagsmysa med ljummen mjölk och kanelbullar ;)


Tass



Av Liten & Galen - 27 december 2008 22:44


.................myser vi under täcket :D

Sov sött

Av Liten & Galen - 26 december 2008 23:51


Töserna stack tidigt i morses, skulle tydligen ner till lerkil och kolla på några polare????


För mig skulle det bli en heldag med farsan.............................


Och vad händer????????????????????



Gubbjävlen glömmer av mig ute på altanen.

Så tjejerna fick öva på sin hjärt och lungräddning när de kom hem!


Tass

Av Liten & Galen - 25 december 2008 23:05


 ....de e han som susen gör!!!!!!!!!!!!  Morsan slarvar bort och farsan hittar ;)


Här kommer bilder får Julias kväll:

Jaja jag kanske döljs lite av attiraljerna i vardagsrumet men Galen syns ju så hon får visa hela familjens glädje ;)

Lillis höll sig för sig själv!!!!!!!!!!!!!!

Omifallatt den Galna skulle knycka hennes paket????

Mig däremot kan hon lita på;)


Tass


Av Liten & Galen - 25 december 2008 16:43


Tyvärr har jag inga bilder att bifoga :( :( Min klantskalle till morsa har nämligen slarvat bort visentliga delar som är ett måste för att föra överbilderna till datorn................... Men jag e van, hon är nämligen expert på att slarva bort saker. Så om ni vill ha något bortslarvat e det bara att höra av sig stort som smått han klarar av att tappa bort det mesta ;)


Vi blev så gott som dränkta i julklappar i går kväll ;) mkt trevligt, för min del kan det vara julias-afton varje dag.


Min minsta syrra har tydligen bytt namn! Fortfarande ett G-namn. När hon är ute på vift och morsan skriker GALEN reagerar hon knappt men när hon hör GODIS vänder hon på en femöring och plöjer allt som står imellan henne och mor. Så Godis tror jag att hon kallas nu mer.


Efter vår skogsrunda idag funderade jag själv på att byta namn ytterligare en gång på den tokiga. Jag lånar ett namn från vår svarta retriverkompis. Galen eller Godis???????????? startade rundan med att ta ett dopp i yxsjön, det såg rätt mysigt ut och den galna simmade fran och tillbax några gånger. Men efter ett antal GODIS/GALEN skrik (som i det här läget inte funkade) gick vi vidare och efter ett tag tröttnade väl den lilla malinuttan på att vara själv och slöt sig åter till gruppen. Den PISSEBLÖTA belgaren förvandlades snabbt till rimFROST i minusgrderna ;) Så min söta föredetta blöta lillsyrra knastrade jättefint resten av rundan.


Nu servaras det strax rester från gårdagen så jag avslutar mitt skrivande för en stund.


Ps.

     Den G-ula har tinat

                                      Ds.

Av Liten & Galen - 23 december 2008 23:58


Från OSS alla till ER alla EN RIKTIGT GOD JUL ;)


Hoppas ni får en trevlig dag med massor av paket och god god mat


HO HO HO

Av Liten & Galen - 21 december 2008 20:45


.............tänk att om bara några dagar kommer Santa Claus på besök :)


Sen senaste blogg inlägget har jag bättra på mitt humör lite grann. Morsan tröttnade på mitt griniga humör och gav mig ett ultimatum. Antingen skulle jag bli lite gladare annars skulle hon se till att tjejerna fick nya hem HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Lite sympati va ju allt jag ville ha............................de e ju tjejerna som gör det värt att kliva upp på morgonen. Färdig grinat JAG LOVAR att vara på bättre humör, TÖSERNA måste bara få stanna.


Alla klappar är bokade och leveransen verkar bli på jul(ias)aftonsmorgon. Pipisar till tjejerna, saftiga tuggben till resten av (Love, Baileys, Whiskey och Lakritz). Mor och far får dela på en mysig pläd (som tar förmycket plats i hundgården) det skall nog göra alla glada ;)


Helgen här i mölnlcke har varit toppen. Långa promenader med och utan regn. Jag har tränat tjejerna i uppletande dom är duktiga på att hämta in olika typper av föremål, avlämningen gjorde dom perfekt hos mig istället för hos morsan :D de e en fråga om förtroende ;) ;) ;) men de tycks tanten ha missat ;) ;) ;) ;) ;)


Veckan som väntar kommer att ha med sig en massa massa massa mys, god mat och kärlek, så jag ser verkligen framemot måndag.


Tass


Ovido - Quiz & Flashcards