Alla inlägg under januari 2009

Av Liten & Galen - 30 januari 2009 23:15


FREDAGKVÄLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TJOHOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!

Jag missade att plåta under festens gång, så ni får nöja er med efterbilderna :D


Mycket dans blev det.

Så vi kan ta igen oss lite med gott samvete.


Ja kanske behöver ta igen mig lite längre än de små, tur att min hörsel inte e som den varit! Tjejerna är nämligen mitt i sin lambada???????????????

Jag e begåvad med helt galna syrror, hoppas dom får kramp snart så kanske intensiteten minskar något???????????


Tass

Av Liten & Galen - 26 januari 2009 23:34


Hon e snäll! Inte nog med att hon kom och hämtade upp oss från hundgården idag....................... hon tog med oss på lååååångrunda oxå, morsan sov lite länge imorses så hon hann inte gå med oss :( Efter promenaden snyggade hon till det i vår tjusiga hundgård. Galen har ju en tendens att tugg  på det som går att tugga som ex: innerväggar, ytterväggar, mellanväggar, leksaker, filtar, dörrhandtag, vedträn mm. Så det blir en del bröte i vårt dagis!!!!!!!!!!!!!!!! Men nu e det borta för mormor tog bort varenda en trasig pinal -TACK.


Sen kom tanten och hämtade oss hemma hos dom skäggiga. Då va vi oxå färdigrastade och middagen stod färdig på bordet. -JA hon är bortskämmd våran mor! Efter maten bar det av till inomhusträningen. Tjejerna skötte sig skapligt, jag valde att bli kvar i vår nya, härliga, rymmliga bil ;) om jag skulle gått in bladn ungdomarna och glänst hade de förmodligen blivit så häpma av min talang att de inte kunnat tränsa nåt mer :D


Ett stort TACK till mormor för idag. -DU e en räddare i nöden ;)

Av Liten & Galen - 24 januari 2009 20:36


............att roa dom små :) 

Jag hinner inte ens komma till slutpoängen innan den tokiga viker sig av fniss, eller asssssssssssgarv kanske e en närmare beskrivning hennes käkar höll ju på att gå ur led ;) ;) ;) DOM e helt enkelt hopplösa mina syrror!!!!!!!!!!!!!!

Av Liten & Galen - 24 januari 2009 19:53


I vår familj har vi nämligen en tempramentsfull tant. Och har hon betämmt sig e hon inte lätt att tass med........ Mormor, Lakritz, Morsan och småtöserna bö4rjade morgonen med en långrunda i våra vackra isblanka skog ;)


Farsan sa att han skulle ut på äventyr med Hans. Han har hört morsans klagan i några veckorstid........ Vi eller Hon har nämligen en söt liten bil som är full med burar. Så det får inte plats så mycket mer än en person och tre ståtliga canis. Rätt irriterande om vi skall ha med sällskap, för de får liksom inte plats.............


Så idag när kärringarna och ungdjuren de kom hem från promenaden stod en skinande silverpärla och väntade på uppfarten ;) Farsan hade vart och fixat en kombi till gnälltanten :D Gissa om hon blev överraskad.


Tjejerna e helt slut efter dagens lekrunda, -TACK Lakritz för att du kört skiten ur dem så jag får lugn och ro :D

Vår PAPPA e bra snäll. Imorgon skall vi testa racerkärran, vi skall och besöka Galens rötte. De finns en massa puppisar där som morsan skall våldföra sig på! Hoppas att Galens "gammel mamma" e hemma så hon kan ha koll på vår tant??????????????


Tass

Av Liten & Galen - 23 januari 2009 19:45


Nu e den äntligen här.............. Farsan har lovat sovmorgon imon. Tjejerna kan gå upp hur tidigt dom vill BARA dom låter oss grabbar sova.


I morses måste morsan ha varit trött?????????? Hon glömde mig inomhus. Tack å lov att farsan bara gjorde halvdag, vid lunch höll min blåsa på att spricka. Hade jag vetat att jag skulle va inne hela förmiddagen hade jag aldrig käkat så många snöbollar på morgon rundan!

Här har vi en minipaus från snöbollskriget, tjejerna mot killarna. Verkar det rättvist 3 mot 1??????????????????


Min goda bädd som jag fick igår............ är lite luftigare i dag.


Här har vi den skyldiga med skägget mitt i brevlådan ;)


Men hon e ju fortfarande ung, kanske växer hennes olater bort?

De sägs att somliga blir straffade med en gång :D Och kanske att demoleringen av den nya bädden fick bli morsans straff för att hon glömde bort mig i morses?


Nu blir det snart fredagsmys med hela familjen, Liten sitter och grinar för att Julia tagit bästa platsen. Men hon lugnar sig nog så fort chipsen kommer fram.


Tass

Av Liten & Galen - 22 januari 2009 20:29


Inget, förutom ett obegränsat lass med kanelbullar går upp emot en låååååååååååång sovmorgon ;)


Efter morgonpromenaden lagom till lunch åkte vi hem till Whiskey för lite fika. Inga kanelbullar där inte :( han lyxar nämligen med winerbröd, inte lika goda som kanelbullarna men de slinker ner de oxå ;)


Sen bar det av till hundklubben för en härlig promenad runt delsjön. Frost, Yazz, Lakritz och min allrabästaste vän Baileys va alldeles betutade i Galen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Liten kännde sig bortglömd och surade större delen av rundan. Den galna va alldeles till sig av herrarnas uppmärksamhet. Hon trivs verkligen bra i rampljuset. 

Tanken va nog att de skulle tränas lite på hundklubben men man behövde skridskor eller broddar för att beträda appellplanden så vi åkte hem istället.


När vi kom hem hade farsan fixat en kanonskön överraskning. En mjuk bädd i bästa galon material.

Hur SKÖN som helst. Lillis tyckte det va lite kallt så hon placerade sig nära mig -MYSIGT.

Galen ockuperade bädden så fort hon fick tillfälle, men min bundsförvant  låg i bskymt bakhåll.

.......................hon må va Liten!!!!!!!!!!!!

.................men sicken precision hon har.

Och ett bett utan dess like.................

Den tokiga e inte så dålig hon heller, men hon missriktar sina gaddar något!

Men överfalls teknik är hon begåvad med :D


Nu nalkas det snart kvällsmat så jag drar mig ner i källaren och väntar.


Tass

Av Liten & Galen - 21 januari 2009 22:26


Jag har inte gått i ide. Jag har det bara lite tungt nu..................... Som bekant ingår det ju två tjejer i mitt hushåll. Även om vi bor i samma familj så kan jag inte avsäga mina lustar. Den minsta av dom avslutade precis sin härliga period mmmmmmmmmmm hon luktade ljuvligt i nästan en månad. Gentleman som jag e håll jag mig på behörigt avstånd. Men för en vecka sen påbörjade de tokiga sin gylleneperiod...................

De va inte så länge sen den tokiga va liten........


Å de e nästan för mycket. Jag ser till att hålla mig så långt bort som det går så jag slipper bli påminnd om livets GODA dagar. I dom här stunderna saknar jag verkligen min livskamrat Selma, jag har inte träffat någon som hade samma glans och utstrålning som den donnan.


Idag skulle jag stila mig på morgon promenaden. TUFFT kan man tycka!!!!!!!!! Korkat va väl de adjektiv morsan valde. Jag spräckte nämligen en klo, det gjorde ont som faaaaaaaan. Fördelen va väl att vi fick följa med morsan till hennes jobb så jag kunde bli omplåstrad ;)


Nu skall jag gå ner i källaren och vila, hoppas att Galen inte har varit där och spridit sin härliga doft sen mor skurade golvet imorses.


Tass



Av Liten & Galen - 18 januari 2009 20:07


Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr de låter väl kallt? Men de e inte så illa som det verkar. Lillkillen lånade bara mitt täcke idag. Så han slapp bli kall mellan varven. 

Idag har det nämligen tränats rapport i mina skogar. Jag och lillis stannade hemma. Vi tränar gärna men inte när det e minusgrader och snö. De kan de pälsklädda rasfränderna få göra i vårt ställe.


Galen tränade mest på stationsvila. Sträckorna va lite för långa för den lilla tokiga.

Hon skötte sig jättefint på stationsträningen. Lakritz och Frost stod för springträningen idag. Ett par riktigt duktiga killar dom hittade både till a, b och c station ;) Man skulle kunna tro att dom inte gjort annat än sprungit mellan fikaplatserna :D

Det tog ett tag för mormor att få till det med alla attiraljer, ett koppel hit ett halsband dit å så va det tjänstetecket oxå ojojojoj.


Efter några timmar i skogen avslutades det med fika hemma hos oss ;) Mmmmmmmmmm kanelbullar mmmmmmmmmmmmmm behöver jag säga mer.


Litens charadtävling är avslutad! De där med rätt antal bokstäver osv e int hennes starka sida. Förlåt till ala som mmsat, ringt ocdh skrivit mail........... De va tydligen nio bokstäver i ordet.


Här kommer några av gissningarna: -Ja fryser, -Torrboll, -Minitjej, -Dp stubbe, -as-kalas. För att bara nämna några.


Men det som lillis illutrerade va -FYLLEHUND

Stort grattis till Love som va den som kom närmast med sin gissning As-Kalas! Märgbenet dyker upp på posten under kommande vecka!


Tass

Ovido - Quiz & Flashcards