Alla inlägg under mars 2009

Av Liten & Galen - 31 mars 2009 22:53


Idag har töserna varit och lekt av sig med sina träningskompisar. Jag har spenderat hela kvällen med farsan ute på gården. Vi funderar på om vi inte MÅSTE ha ett nytt garage. De e ingen idee att vi  frågar tjejerna för svaret e nästan självskrivet............... dom vill ha en pol och vi vill ha ett ljudisolerat rum.


Min polare frost ringde starx efter träningens slut och kunde knappt tala????? Han hade kramp i magen efter ett antal skratt attacker :D


Nästan alla familjens tjejer har blivit förevigade och inbundna i en bok. Ja tror den handlar om rädslor och ilska. Och morsan får nog ta ansvar för en hel del av de båda känslorna, jag har sett bilderna och jag kan förstå att man blir skräckslagen när man har blickat på monstret i den grå förklädnaden :D


Små töserna fick nog i uppgift att lugna läsarna så de vågar ta sig igenom boken. Ja e inte så intresserad av handlingen så jag nöjer mig med att kika på bilderna å tjejerna e verkligen svåra att slita sig ifrån, å  de i skönare att betrakta dem på bild än i verkliga livet. Om någon tvivlar e det bara att komma förbi hemma hos oss och spendera en kväll. 


Nu har farsan bäddat nytt så jag smiter in i sovrummet och kniper en kudde medans det finns lediga.


Tass

Av Liten & Galen - 28 mars 2009 19:48


Mmmmmmmmmmm som farsan lovade igår så blev det en låååååång sovmorgon för oss grabbar idag. Töserna studsade upp tidigt som vanligt och vi herrar drog oss kvar i den varama sängen ända till lunch. Sen dumpade farsan mig hos tjejerna vid bertilssons stuga där ett spår på lite mer än en kilometer väntade på mig! En alldeles underbar start på dagen! Efter min galanta uppvisning serverades det nybakta kanelbullar :D


Sen fick Galen öva på att ligga still bland en massa andra hundar, och vad jag kunde se från bilens tonade rutor behöver hon nog öva en hel del på den uppgiften.


Jag och Jullan slocknade framför tven igår, så det innebär att jag har en hel del ostbågar som fortfarande väntar på att få åka snålskjuts genom mina tarmar. De e ju ingen ide att låta dom små gula böjarna vänta så jag avslutar och går in i ostfrossan!


Tass

Av Liten & Galen - 27 mars 2009 21:08


Japp då va den här..................... Ledigheten alltså!!!!!!!! Farsan har lovat sovmorgon imon ;) Och det e ett sant löfte. Jägermaistern kom fram strax efter lunch idag när det piffades men hojarna i garaget. Och resultat av den mörka drycken brukar reultera i en otroligt seg start. Så sovmorgon lär det bli :)


I natt hade frosty varit på besök igen han verkar vara en sån där periodare????? 

Vi hade en hel del spring i benen, men under morsans kaffe paus är vi beordrade att vara stilla. De vore ju en dödssynd om några av bönorna skule gå till spillo.

Men sen va det fullt össssssssss igen..............


Fast lite uppehåll får man allt ta och bara njuta av tystnaden.

Phuuuuuuuuuuuuu..................


Så här på kvällskvisten tränas det en hel del, jag och Jullan kan lungt ligga i soffan och käka ostbågar medans töserna blir plågade med både det ena och det andra :D


Tass



Av Liten & Galen - 25 mars 2009 07:22


Jag e ju rätt van vid att tanten ställer till med oreda imellanåt! Tillskillnad från mina ovetandes småsyrror. På tisdagar brukar tjejerna åka på inomhusträning (och det är väl behövt). Men inte igår................... Morsan slutade tidigt från jobbet så vi fick en ordentlig promenad i vår solen. Men powerwalken tog nog musten ur tanten för när vi kom hem från rundan bestämde hon sig för att vila en stund! 


Sagt och gjort en timme på soffan som blev tre timmar :D tjejerna som sett fram emot träningen fick snopet ställa om sin energi och valde att terra mig istället. imorgon tycktes jag mig höra att vi skulle upp till hundklubben. Och förhoppnigsvis blir de igenomkörda då så våran fredag morgon blir lugn.


Tass från en sliten pensionär

Av Liten & Galen - 24 mars 2009 07:15


Jag har sagt det innan och säger det igen. De e värst va tiden går fort när man har roligt.


Igår kväll kom frosty på besök och lämnade lite avfall efter sig! Ivanliga fall brukar han dyka upp runt november månad, har vi tur så kanske det e julafton (Julias-afton) snart igen ;)

 

De e inte så mycket snö ännu................... med det funkar alldeles utmärkt att sladda i :D


 

Liten valde att hoppa mellan de snöfria platserna på morgon svängen, Galen blev som tokig när hon upptäckte vad frosty lämnat så henne såg vi inte förns vi närmande oss tomtgänsen efter en timme :) Hon va pisseblöt så jag misstänker att hon tagit sig ett vinterdopp i nån av våra närliggande sjöar.


Hoppas ni alla får en fin dag! Vi skall ägna våran åt snöbollskrig :D


Tass

Av Liten & Galen - 22 mars 2009 18:45


Sicken dag de har varit idag. Undebart väder, nybakade kanelbulla, ensam tid med farsan :D Vi (jag å farsan) har röjt på våra marker

medans töserna har varit och hejat på Lakritz och Frost som tävlat lägrekalss spår idag. Tyvärr så hade dom glömt att lägga pinnar i skäggets spår??????????????????? Mormor va så besviken att hon glömde lämna in en protest................


För Frosten hade dom varilt lite hyggligare och lagt ut 7 av hans 8 pinnar som han gladeligen lämnade till sin matte. Den 8 pinnen tror jag lillis knyckte för hon hade med en x-tra hem idag! Max betyg på en amatör tävling (allt som inte är i elit klass räknas till amatö verksamhet) är 600p och Frosten skrapade ihop 537,5 å de e ju inte så illa pinkat ;)


Innan människofolket åkte till sundsby säteri för att frossa i gottigheter lekte Galen, Liten, Lakrtiz, Frost, Yazz och Tulo av sig på tjörns härliga vidder. Men töserna va inte riktigt nöjda med den lilla rundan så dom gaddade ihop sig och tvingade med tanterna och killarna på en lite längre runda längs vildmarksleden.


Ja å farsan hade fortfarande hur mycket som helst att stå i så jag avstod från lervällingen.


Frost visade ungdomarna vattnets härliga livsglädje. Verken Galen eller Lakritz va sena på att testa dess underverk.

Och snart insåg de håriga ingen anledning till att använda spången när man kan ta sig fram bredvid :D

Liten där emot håller sig på så torr mark så länge som möjligt.


Lillis försökte komma upp sig något men den tokiga tog över direkt, mini får helt enkelt styra med sitt skarpa sinne.


Nu nalaks kanelbullar och mys framför brasna så jag smiter dit!


Återigen stoooooooooort grattis till Forst och hans mor ;) Lakritz får samla nya krafter inför bollebygd och hoppas att dom placerar ut hans pinnar där!


Tass

Av Liten & Galen - 19 mars 2009 19:57


...va tiden springer iväg när man har roligt ;) Vi har självklart återhämtat oss från helgens partaj. De dröjer nog ett tag innan Jullan och Liten går på drickat igen :D


Här kommer en kort uppdatering av veckan.


I måndags va vi med farsan på jobb i området, jag håll i tåtarna, Galen släpade fylle och Liten agerade söt och charmade pensionärerna som följer farsans arbete till punkt och pricka.


I tisdags startade vi med en lååååååååångpromenad för att sen bli befriade från hundgården av mormor mkt trevligt. Jag fick mig en extra runda alldeles alena med mormor sen tog hon med sig tjejerna så jag kunde få lite lugn och ro. Lakritz blev överlycklig när töserna  kom på besök.

Nog har han glimten i ögat vår skäggiga vän!

 

Tjejerna faller ju som käglor i den ståtliga herrens sällskap.


Baileys flydde in i sovrummet med morfar :D


Själv låg jag hemma och mös med diverse pipisar.

Den här blåsfisken e en av lillis favo-leksaker. Men verkar den inte för stor för lillprinsessan????????????????????? 

Så då va det fixat ;)


I tisdagskväll fick småttingarna bekänna färg på träningsbanan. Liten skuttade mest runt och tjingsade på resterande polare som oxå va där. Så när morsan hämtade Galen va hon liksom på krigsstigen............... Den tokiga har ju lärt sig läsa tantens signaler och insåg snart att de va läge att vara superlydig, och gjorde allt som hon blev beordrad -DUKTIG TJEJ!


Gårdagen flöt på smärtfritt i hundgården (farsan vill inte ha me oss på jobb nåt mer så vi får va hemma). Kvällen avsltade vi med en nästan tvåtimmars promenad i trevligt sällskap av mormor, skäggen och Trojas matte UTAN TROJA de va trevlig att ha tvåbeningen med men de hade varit dessdå roligare att få ränna runt med pansarvagnen. Men de kommer väl fler tillfällen :)


Tass


Av Liten & Galen - 15 mars 2009 22:07


..............önskar vi till er ;)



Jag och Galen har roat oss (sprungit ruset av oss) ute i solen hela dagen medans Julia och Liten har haft koll på inomhus aktiviteterna, av bilden att döma verkar det ha varit en svettig uppgift.


Vi (jag och den tokiga) valde att lämna bakis töserna inne dom har varit på ett uset humör hela dagen.


Vi hade det riktigt kul igår men man får ju betala med sitt humör för gårdagens sviter ;) Jag & Jullan kan ju faktiskt skylla på vår ålder till skillnad från småttingarna.

 

Den Galna är oxå rätt silten ;)

Tass

Skapa flashcards