Alla inlägg under juli 2009

Av Liten & Galen - 31 juli 2009 20:17

De e inte enkelt att va arbetsledare åt ett gäng amatörer!!!!!!!!!!!!!!

Inte ens under morgonens genomgång kan dom hålla sig koncentrerade.


Jag lyckades åtminnstånne förklara hur man bäst använder hammare och spik.


Sågningen stod jag för själv, de hade ju vart lurigt att lämna tillbaka barnarbetaren med en tass mindre.

Mendans jag och lill-Lazy diskuterade morgondagens sysslor, passade töserna på att lata sig i solstolen, dom hoppades nog att solen skulle göra dem sällskap ;)


Tass

Av Liten & Galen - 30 juli 2009 23:04

Idag har vi använt alla muskler vi har i familjen. Det e dax att få ett nytt hus i våran lekpark. Men för att den nya skulle få plats va vi ju tvugna att riva den gamla ;)


Hoppas det kommer att påminna lite om det gamla, med väggar, tak, värme och goa goa liggplatser i!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! När man ser stålsklettet så här tror jag nog att vi kan få plats med var sin fotölj?????? 


Förhoppningsvis kan jag snart visa upp ett färdigt boende ;)


Godkväll


Av Liten & Galen - 27 juli 2009 23:17

Vackrare dogs får man leta efter ;)



Men en tyngd eller två kan man nog få ner hennes öron så hon får ett lika harmoniskt face som jag har.


Att hålla tungan rätt i mun e något som jag och mina syrror e bra på :)


Tass


Av Liten & Galen - 25 juli 2009 23:45

Vem i h-vete bestämmer det???????? Jag trivs allra bäst här hemma på gräsmattan.


Vi kom hem för en liten stund sedan, töserna har haft det riktigt roligt. Liten började vår första dag i åre med renjakt. Å fy satan va den lilla kan pendla fort med sina småben, hon hann väl kanske inte ikapp renarna direkt men fösa iväg dem klarade hon fin fint ;)


Galen fick vänta tills dag två innan det va hennes tur, å visst har vår minstingen i familjen vallinstinkter................ Tolv renar fick hon i hop i ett litet fång.

 

Det fanns lite ytor att röra sig på................



Varierad terräng så att alla muskeldelar fick sitt, min arma kropp

blev trött av att bara hoppa ur bilen.


Tänk hur den mådde när vi stod högst uppe på topparna.....................


Efter en utmattande rutt på några mil (och oändligt många timmar) va det dax för vila :D


Å så mat ;)


Och sovtid så klart........


Köttbullar till frukost, det passar mig perfekt ;)


Nu e det ialafall beprövat och jag kan ärligt säga -Borta päst och hemma bäst ;)

Av Liten & Galen - 20 juli 2009 13:34

Nu tar jag hela min knäppa familj och drar till åre (Jullan e hemma och vaktar juvelerna) ;)

Galen tackar för alla grattisar (men nu får det räcka, hon behöver inte ett större ego!!!!!!!!!!).


Uppdatering kommer när vi är tillbax i vårt palats igen :)


Sola lungt ;)

Av Liten & Galen - 19 juli 2009 17:47

Jag har gått igenom tävlingens regler med den tokiga flera gånger men hon tycks ha ett minimaliskt minne................


Morsan släpade med Galen på lydnads tävling idag igen, innan dom drog meddelade jag familjens yngsta att vinna e allt som gäller. De e ju inte så svårt att komma ihåg.


Strax efter middag kom mor och Galen hem supernöjda ;) Gött va min första tanke klassvinnst :D


Men nej nej ynka 162 poäng kommer som hem med -PINSAMT:

 9 på platsen

10 på tandvisningen

9 på linförigheten

9,5 på läggandet

10 på inkallandet

0 på ställandet

10 på apporten

10 på hoppet

10 på helheten


Nång gång skall väl lillfröken fatta att det är 10 på alla moment som gäller?

 

Nu har hon ytterligare en bokstavkombination att "skryta" med så lite nöjd kan hon allt få va ;)


Grattis till lillskägget Lakritz som tog sitt första 1:a pris i tvåan i dag -Bra jobbat killen :D


Tass


Av Liten & Galen - 17 juli 2009 19:15


Nu e iallafall farsan ledig :D Morsan har en dag kvar på jobbet men sen blir det PARTAJ.


Jag och lillis fick nya halsband idag när morsan kom hem från jobbet, men jag tycker att de verkar lite klena. Avgör själva.


Lite(n) fjolligt känns det allt :(


Passar bättre på mini!


Galen fick inget? Å det kan ju knappast ha vart pengarna som avgjorde för våra nya "kristaller" e köpta billigt på auktion. Hoppas verkligen inte att de e begagnade, tänk om nån läskig schäferjä_el haft mitt!!!!!!!!!!!!!!!!


Sommarvärme och ledighet ;)

Av Liten & Galen - 16 juli 2009 22:12


Idag hände det grejer på vår runda. Vi tog en sväng runt sjön som vanligt. Efter ca två kilometer försvann Galen och va borta en stund................ Vi satte oss ner och väntade. När hon komtillbax hade honett halvt rådjur i munnen. Ja tror inte att de va tokfia som fällde den lilla bambin??


Dödens käftar ;) 


Efter den intensiva jakten va det dax att fylla på vätskedepån ;)

(kan hon ta ett rådjur borde hon ju lyckas fånga in lillis oxå)



Liten valde att fylla på sina föråd i ensamhet av förklarliga själ :D


Efter vatten pausen va det dax för lite klättring, hindlöpning mm.


 


Sen valde Liten återigen att leka själv................


(Liten Rövardotter)


Det e nästan säkrast att lillis leker själv för när hon e runt oss lyckas hon alltid bli blöt ;)


Tur att hon kan torka sig i gräset ;)


Galen fick blodad tand för jakten idag efter ytterligare en timme hörde vi hennes ljuva stämma en bit bort............ vi gjorde som vanligt: Satte oss och väntade in henne, efer en eller två minuter kom hon tillbax puffade på morsan och drog till skogs igen, och vi efter.


När vi kommer fram till Galen som ligger och bevakar ett träd får vi syn på hennes byte uppe bland trädtopparna :D

Den katten lär nog aldrig smyga på oss igen;)


Tass

Ovido - Quiz & Flashcards