Alla inlägg under juli 2009

Av Liten & Galen - 14 juli 2009 22:52

Idag visade min mini syrra att hon e en riktig pärla! Hon e jätte liten men i det lilla huvudet finns en YBERsmart hjärna :D


Morsan och Galen höll till på hundklubben och knåpade på en massa trix, Liten lackade ur så fort Mor och Galen lämnade parkeringsplatsen. Skrika trodde jag va hennes paradnummer....................... men efter 40 minuter i ensamhet (jag räknas tydligen inte) tog Liten saken i egna tassar/tänder och trixade sig ur sin bur och överraksade alla på appellplanen :D

 

(hon började sin utbrytar karriär tidigt)


Tummen upp för Liten, nästa gång hoppas jag att hon fixar ut mig oxå!


Tass

Av Liten & Galen - 12 juli 2009 18:17

Morsan har redan börjat packa, trots att de e en hel vecka kvar innan vi drar norr över!!!!!!!!!


Töserna måste ju givetvis matcha...............


Jag skiljer mig från mängden ;)

En gentleman passar bättre i grön/svart. Å min e bättre anpassad så jag kan avlasta småttingarna med packningen! Måste ha vart en gais:are som designat min väska, både snygg och bekväm :)


Igår tog vi en sväng ner till vallda, mysigt som vanligt;)

Galen mitt i centrum!


Kramkalas på baksidan.


Tre kramar sen räcker det, undra om hon kan stänga grinden efter sig?????


Ett kompostgaller stoppar inte Liten från att vara mitt upp i fikan.

Hon e kreativ den lilla råttan!


Tass

Av Liten & Galen - 6 juli 2009 20:45

De e allraste bäst när morsan e ledig en dag mitt i veckan. Idag drog vi till vallda för lite havsbad YEHAAAAAAAAAAAAAAA inget e lika soft som havet ;) Ja trivs rätt bra i vår lilla sjö här hemma, men nästa gång farsan får för sig att köpa ett hus skall han nog se till att det ingår hav på tomten oxå!


Liten höll som vanligt på att drukna, så hon lackade ur och ställde sig på en sten och SKREK medans vi andra hade det mysigt i saltvattnet! Tack mormor för dom toppen goda kanelbullarna ;)


När vi kom hem hade middagen lagt sig i spisen och väntat på tillagning ;)

Men morsan va inte sugen på skata så hon släppte ut honom???????????????? Men vi då??????????????????? vi har alltid plats över för grillad fågel!


Efter en heldag på havet behövs många timmars skönhetssömn, vi startade våran under soffbordet! 


Tass


Av Liten & Galen - 5 juli 2009 23:47

Tur att vi bor nära sjön!


Så vi kan svalka oss något i sommarens hetta. Liten kan tydligen utstå ut hur mycket värme som helst så hon behövde inte svalka sig, utan va nöjd med skuggan från farsans badenbaden?

 

Vi startade med ett feg dopp ;) man vill ju inte dyka på grunt vatten!

 


Sol och brännblåsor

Av Liten & Galen - 3 juli 2009 21:52

Så då har vecka nåt sitt slut :D Ja bad morsan ta med några överraskningar från jobbet. Nåt som vi kan ha roligt med hela helgen.


Galen snöt sin överraskning med en gång. 

Och tre minuter senare va den spridd över hela tomten!

 


Jag å Liten har inte riktigt lika mycket kamp och slitstyrka i oss som våran minsta syrra , så våra leksaker e fortfarande hela.

Å sen måste vi ju ställa upp bild oxå :D

 


Ostbågar och praliner

Ovido - Quiz & Flashcards