Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Liten & Galen - 7 februari 2009 18:45


Tur att jag e pensionär, så jag slipper bli pisseblöt :D Vi e ju bosatta i sveriges västra del """""""NEJ (alla smålänningar och skåningar)  inte sveriges värsta del""""""""""!!!!!!!!!!!!! Och där av det TRÅKIGA vädret. Igår snöade det ;) och idag regnade den härliga snön bort :(


Men inget stoppar mina tjejer, skall det spåras så skall det. Liten ångrade sig nog lite grann!!!!!!!!!!!!! Precis innan hennes första apport hade bäcken ökat sin vattennivå med minst 50% och ni som känner min lilla syrra vet att hon verkligen AVSKYR att bli blöt om tassarna, resten av kroppen oxå för den delen. Så det tog henne ett tag att komma på vilken som va närmsta vägen till apporten utan att behöva bli fuktig om dom små fötterna. Sen skötte hon sig galant och plockad in alla föremål som hade legat och väntat på henne i lite mer än en timme ;)


Galen bryr sig inte allas om underlaget så hon fick ett spår med en massa vattenpölar och mossar. Men hon glömde liksom bort varför hon hade sele och lina på sig. Nu vet vi att det funkar alldeles ypperligt att bada iklädd hel spårmundering :D morsan får nog tänka till innan det är dax för den tokiga att spåra igen.


Forst va oxå med och testade sina kunskaper. Men frågan e om inte Frost e Galen??????????????

Man skulle nämligen kunna tro det när man tittar på honom!!!!!!!!!!


Efter lite ihopsamlande va de på gång.

 

Frostens spår va nästan 5 gånger längre än Litens så han behöver ha sina små (få) hjärnceller under kontroll.


Han hade lite sturl i början men de kan beropå att Lakritz spår gick två tre meter bredvid.

 

Men han löste det och tog sina vinklar klockrent ;) nästa gång de e dax för Galen skall hon nog ta ett snack med den svarta faran! 


Lakritz hade en svårighetsgrand snäppet värre Frost men han fixade det oxå, verkar som min gamle polare Baileys lärt den lille skäggiga nåt vettigt iallafall :D Han gick oxå in och nosade där Frost varit men sen kom han på bättre tankar och anslöt sig till sitt eget spår!


Eftersom tjejerna har varit ute i skogen hela förmiddagen är dom helt slut nu ;) så jag kan äta mina chips utan att bli störd!


Tass

Ovido - Quiz & Flashcards