Alla inlägg den 4 december 2008

Av Liten & Galen - 4 december 2008 23:36


Idag mår det lilla stjärskottet bättre, jag tror att hon har förträngt gårdagens misslyckande!


Aha nu fattar jag............................... Bilden e ju från förra vekan, innan Liten fick sina kunskaper testade ;)


Ge mig en dag eller två så har jag henne snart i samma sinnestämning som innan apellterrorn!


Tass

Av Liten & Galen - 4 december 2008 00:38


Får vi säga till Lakritz som vann avslutningstävlingen på appellkursen. Liten kom hem med gråten ända upp i halsen....................


Jag och den Galna har tälmodigt väntat hela kvällen på resultat. De va ju ändå Litens första "riktiga" tävling (vänstervarv räknas nämligen inte som tävling i vår familj).


Stackars Liten va verkligen sämst idag, och kom sist av 5 startande!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lakritz brilljerade som vanligt och slog lillis med nätta 101 poäng! Liten va givetvis glad och stolt för sin skäggiga -fina resultat, och om tävlingen hade varit inomhus på parketten tror tösabiten att hon skulle kunnat prestera snäppet bättre? Men det lär vi aldrig få reda på så det finns ingen anledning att spekulera!


Hon blev lite gladare efter en stund med oss ;) Jag och farsan hade en överrsakning till vår alldeles egna Appellstjärna.

Liten fick en ny matskål eller låda kanske är rätt benämning. Vi har länge försökte snickra ihop en "liten" stol men utan vidare resultat!


 Så det fick bli en låda istället.


Liten blev jätteglad för sin nya låda :) Vi insåg att lillis inte va riktigt så "liten" som vi trodde men men även dom bästa miss tar sig ibland!


Tass


Ovido - Quiz & Flashcards