Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

Nu e det verkligen VI mot DOM

Av Liten & Galen - 26 februari 2009 20:59


............................ Det började imorses morsna klädde sig i full grodmundering hummmmmmmmmmm de har jag varit med om förut så jag smög snabb som en vessla ner i källaren och la mig i soffan. Liten och Galen har inte varit med om den heltäckta gummitanten förr så dom stuttsade glatt runt henne. MEN när mor öppnade ytterdörren hoppade skräcken på lillis -ÖSREGN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Galen sprang rätt ut (ja tror inte ens att hon märkte vattnet).


Jag och Liten följde absolut inte med frivilligt, vi blev mer eller mindre släpade runt området. Liten försökte upprepade gånger hoppa upp i morsans famn. Hon må tycka att regnet e läskigt men jä-lar vilken utållighet hon har. Tanten tröttnade till slut och stoppade in henne innanför grodkostymen. Jag provade med samma teknink men mig blev hon bara arg på.....................


Efter rundan blev det frukost och hundgårdsvistelse. När tanten kom hem från hennes dagliga sysslor hade det slutat regna så VI (jag och lillis) följde glatt med på promenaden.


MEN SEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Hon skulle tvinga ut oss på h-klubbens super blöta lerplan. GLÖM DET. Hon försökte först med mig men jag stålsatte mig. Sen va det stackares Litens tur men hon vägrade att förflytta sina små pinnar och blev dragen två-tre meter samtidigt som hon illtjöt -TUMMEN UPP för min lilla syrras kreativitet. Morsan skämdes nog så mycket så hon gav upp -bra jobbat Liten! Under tiden som Liten blev runtsläpad peppade jag Galen i bilen om alternativa lösningar för att slippa lervällingen.


Men den gula förrädaren gjorde inte alls som jag hade instruerat henne morrrrrrrrrrrrr. Hon följde gladeligen med tanten och låg helt stilla på rad med de andra stackars satnarna som oxå blivit ut tvingade. Sen gick hon så fint vid morsans vänstra sida, och kom varenda en gång som hon kallades in. Så nu e det bestämmt vi har delat upp oss i familjen VI (jag, lillis, farsan & Jullan) mot DOM (förrädaren och morsan).


Fortsättning på vår kamp kommer säkert att tas upp vid fler tillfällen. Nu skall jag och Liten mysa i biabädden framför brasan. Den Galna får ligga ENSAM i hallen och tänka över sitt val av allierade!


Tass

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards