Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Nu e det snart slut.......................

Av Liten & Galen - 28 december 2008 19:02


....................med 2008.


Undra om det bjuds på fler överraskningar innan 2009 tar över???????????????


Idag har tjejerna varit med mor ute i skogen medans jag har hjälpt Loves farsa att hugga ved -Manligt värre!


Töserna fick varsitt spår med 7 pinnar. Och mina duktiga lakejer skötte sina uppgifter UTMÄRKT. I Galens spår hade en kanin gått före och bajat. Så den stackars gula hade fullt upp med att föja spåret, plocka pinnar och inhalera kaninpluttar. Liten rännde på rätt bra trots sina yttepytte små ben. Och tog in alla pinnarna på rekordtid -Duktiga tjejer.


Efter sina spår kom de hem och lunchade med oss grovarbetare och skröt om sina fantastiksa näsor ;)


Sen bar det av till hundklubben för att utsätta dem för lite lydnad. Galen startade med att smita från bilen ner till agilitybanan för att pussa på lilla Linn som hade fullt upp med att gå slalom (hon blev inte så värst glad) Morsan fick ett tokfnatt och stod och gnällde (GORMADE) bredvid Galens tomma bilbur :D å tro mig morsan va lååååååååååååååångt ifrån glad............ Jag och lillis fick stanna kvar i bilen och den tokiga fick bekänna färg på appellplan. När morsan och Galen kom tillbax verkade de på gott humör båda två. Morsan främst för Galen e ju alltid på glatt humör.Men hon hade nog kvar lite aggritioner för stackars Lakritz fick ta upp ett spår i mörkaste mörkaste skogen. Men de lilla skägget skötte det galant och kom hem med 7 pinnar han oxå.


Nu skall vi söndagsmysa med ljummen mjölk och kanelbullar ;)


Tass



 
 
Ingen bild

lollo

28 december 2008 21:11

Låter underbart! Fast jag fattar inte att du kan hålla så fin form med alla kanelbullar? Nåt tjuvtrix som du vill delge? ;-)

 
Ingen bild

Love

30 december 2008 18:57

MoiMoi,
Hoppas du och k--ringarna har det bra!
Jag och kissarna har det bra och om inte våra små öppningar längst fram på oss är helt ur spel, så kommer vi ha det ännu bättre imorgon!
Dem små 4-benta får tydligen räkor till förrätt och till min huvudrätt blir det ett saftigt stycke kött ;)
Lill husse kan knappt berga sig tills morgondagen och han har på ett övertygande sätt meddelat att han mat strejkar fram till efterrätten serveras imorgon för då blir det glass, i stora lass uppenbarligen!
Just i skrivande stund har jag och morsan lugn och ro framför brasan pga mina två herrar i huset duschar av sig dem värsta nerverna innan indianerna ska skicka hem ett gäng lapp j----r med renskaven nedtryckt i halsen.
Jag tänkte komma och vandra bort kött stycket jag kommer sluka imorgon, vi hörs på tfn för att stämma av en tidpunkt.
Ni kommer snart farsan från duschen, måste fjäska för honom pga jag har jävlats med gubben när han försökte stapla veden du hjälpte honom med (tack för det!), han uppskattade inte när jag fördelade trät över hela tomten... Hehehe.....
Nu hör jag heja ramsor från duschen så nu kommer herrarna snart, får dra på charmen nu =/

Ha de gött och hälsa alla jag känner!

 
Melker

Melker

31 december 2008 10:22

Tjena grabben!
Gött 2008 ni haft! Snygga dom är, dina brudar...Särskilt den svarta skriker Challe:-))
Matte har lovar en sista "skojdag" iår, så nu ska vi ut o spåra innan morsan går till jobbet...Men hon gör en kort dag, sen ska vi åka till en av våra gamla hemstäder för gött käk!
GOTT NYTT ÅR till er alla både 2-4:benta.

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards