Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Dödspatrullen!

Av Liten & Galen - 8 april 2009 22:02


När tanten kom hem från jobbet idag bar det upp till hundklubben, min yngsta syrra e nämligen anmäld till tävling................. Och i vår familj tävlas det för att vinna (vem fan minns silvermedaljören????????)


Galen skiter nog i vilket bara hon får vara med e hon nöjd, men morsan har lite högre ambitioner. Jag och lillis låg och kikade från bilen och det såg rätt skapligt ut. Lite missar här och där men överlag skötte sig gulingen riktigt fint. Att hon inte kan ställande och apporteringen kan bero på att morsan glömt att berätta för henne att det ingår i rockey klassen!


Men på väg hem från hundklubben kom jag på andra tankar........... De e en del paddor ute på vägarna så här års och jag tror/trodde inte att VI tycker illa om dem? Men nu vet jag inte längre, morsan siktade verkligen på dom små gräna godingarna!


Det finns det tre möjliga förklaringar 1: Kärringen glömde att tvätta glasögonen från lera och såg inte grodorna. 2: Hon tycker att de små gröna slemdjuren passar bättre livlösa. 3: Av ren ilska, frustration hade hon ihjäl dem?


                                            

Jag fick det lätt till ett helt dussin platta små liv som något av bilens däck masakerat.......................... Imon skall vi till en annan hundklubb, och om grodorna runt om aletrakten läser min blogg så uppmanar jag dem verkligen att hålla sig i skogsbrynet i morgon kväll. För annars har de nog sett sin sista soluppgång!


Tass



 
 
Ingen bild

Malika

9 april 2009 08:47

Men Wilse, du glömde att berätta att den gula lilla damen rymde på parkeringen........och försökte att hoppa in till mig i bilen!! Inte nog med att hon charmar morsan min NU vill hon med hem också!!! Grodorna var ena små konstiga varelser, jag undersökte ju en på vår kvällpromenad, skönt att du varnade dom innan i Ale ;-) trist att dom ska sätta livet till för en galen morsa :-) Lycka till på träningen! Kram och Glad Påsk Mallan Ballan

 
Ingen bild

Gangster

9 april 2009 11:52

Glad Påsk

Önskar Gangster m flock

 
Sandra

Sandra

9 april 2009 12:40

Spännande med galen tävling!! Lk1 el appell?

http://saz.smuligt.com

 
Skåningarna

Skåningarna

9 april 2009 15:33

Har ni tävlat? Hur gick det kvinna????

http://www.utzi.se

 
Ingen bild

lollo o stefan

9 april 2009 16:13

Bra jobbat av er! GLAD PÅSK

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards