Direktlänk till inlägg 19 april 2009

TUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Liten & Galen - 19 april 2009 21:38


Att familjens minsta inte väger mer än 4 kilo!!!!!!!!!!! Som brukshund måste man genomgå vissa tester för att få tävla, och lillis vill ju inte erkänna för sig själv att hon e en SÄLLSKAPSSHUND. Så efter mycket tjat och gnat gav morsan med sig och anmälde henne till en mentalbeskrivning.


Å jävlar va AGR hon blev, ja trodde aldrig att den lilla råttfångaren hade ett sådant temprament. GRINIG e hon ju titt som tätt men ARG!


Hur som hon gick i genom hela banan utan att bita någon, tummen upp för det. Men både morsan och jag e rätt glada över att argbiggan inte väger mer än 4,3 kg.


Efter hennes bedömmning åkte småttingarna hem och mös i sjön!

Galen verkar visa Yazz sin plats!

 

Hon verkar nämligen asnöjd med sina egna vattentrix ;)


Fast sällskap e nog rätt trevligt ändå!

Lakritz va modig nog att ge sig ut på öppet vatten.


Tjejerna kollar hans status innan det e dax att ge sig ut på lång simning igen.


Liten blev insperared av skägget och funderar på om det är till räckligt varmt för ett dop.


Hon har svårt att bestämma sig.


Men efter Galens hjälp behöver hon inte fundera mer :D Hon tog inte ut sig helt på dagens MH för hon kom upp med en jävla hastighet!


Idag kom flodas lillhuse på besök, han berättade att han skall få hen en liten valp om två veckor ;)

Sötnos!!!!!!!!!!!!!!!! 

Verkar vara en behändig valp, jag har bara sett bilder i vilande tillstånd.


Jag gav honom iallafall förslaget att han skulle sova över så han får känna på hur det är att bli väckt tidigt av en Liten puss. Han tackade givetvis för inbjudan, så vi skall strax hoppa i säng för att se vad morgondagen har att bjuda på!


Tass

 
 
Ingen bild

Malika

20 april 2009 16:43

Men Wilse! klart Liten blev arg! jag sa ju åt morsan att ta av den löjliga maskeraddräkten spöket när Liten kom.....synd att hon inte fick sig ett bett i benet när hon inte löd mig ;-) Hon är allt häftig den lilla, fastän hon inte är en brukshund. Krama kanonkulan från mig.

 
Ingen bild

Yazz

20 april 2009 17:22

Tack för en trevlig guidning runt Valsvägen! Det är allt en trevlig pöl ni har där nedanför berget.
Familjen har berättat om Litens framfart bland spöken och annat. Kan inte annat än berömma dig Wilse, som gett henne en så trygg start i livet och dessutom viskat till henne hur man gör när man blir arg!
Ha det gott allihopa så ses vi på tisdagsträffen.
Tazz tazz

 
Ingen bild

Baileys

20 april 2009 18:53

Tjabba Wilse.Ja Nog f...n e vår lilla Prinsessa tuff.Jag & "lillbrosan" låg i bilen & kunde titta på det hela när hon sprang runt banan,men vi kunde inte följa henne på något som kallas jakten,men "farsan" var med & kollade, & han sa till oss,TUR att hon inte e STÖRRE,den tygbiten hon jagade skulle bara dödas.Så nog finns det jävlaranamma i den lilla skönhetsdrottningen!!! Jag säger bara det GRABBAR passa er,uppför er väl...Hur som helst min gamle vän dagen började bra & slutade likaså.Som sagt snart får vi en ny liten rackare att fostra,Det första vi gör när den lilla har landat i Floda kontaktar vi lillhusse på en inbjudan till mötestorget uppe hos er.så löser vi en del frågetecken som nya medlemmar har.För om någon har rutin på detta så är det du & jag Wilse..Ha nu en underbar kväll & bara njut av skymningssolen!!!Vi hörs & ses snart min vän.VovVov

 
Asta

Asta

20 april 2009 21:02

Oh nej! Jag hade velat se hennes MH, så himla kul:-)Låter som en riktig Liten AttackRåtta, hahaha

Uppdaterade mig i annat oxå. Lycka till med lydnadstävlingen i Maj!!!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

 
Troja&Bosse

Troja&Bosse

20 april 2009 21:33

Ja vad skall man säga. En attackråtta helt klart. Temperament så det räcker och blir över, precis som sig bör! Är man Liten, ja då måste man f-n hävda sig för att bli tagen på allvar! ;)

http://doggar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards