Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Oj oj oj oj

Av Liten & Galen - 22 mars 2009 18:45


Sicken dag de har varit idag. Undebart väder, nybakade kanelbulla, ensam tid med farsan :D Vi (jag å farsan) har röjt på våra marker

medans töserna har varit och hejat på Lakritz och Frost som tävlat lägrekalss spår idag. Tyvärr så hade dom glömt att lägga pinnar i skäggets spår??????????????????? Mormor va så besviken att hon glömde lämna in en protest................


För Frosten hade dom varilt lite hyggligare och lagt ut 7 av hans 8 pinnar som han gladeligen lämnade till sin matte. Den 8 pinnen tror jag lillis knyckte för hon hade med en x-tra hem idag! Max betyg på en amatör tävling (allt som inte är i elit klass räknas till amatö verksamhet) är 600p och Frosten skrapade ihop 537,5 å de e ju inte så illa pinkat ;)


Innan människofolket åkte till sundsby säteri för att frossa i gottigheter lekte Galen, Liten, Lakrtiz, Frost, Yazz och Tulo av sig på tjörns härliga vidder. Men töserna va inte riktigt nöjda med den lilla rundan så dom gaddade ihop sig och tvingade med tanterna och killarna på en lite längre runda längs vildmarksleden.


Ja å farsan hade fortfarande hur mycket som helst att stå i så jag avstod från lervällingen.


Frost visade ungdomarna vattnets härliga livsglädje. Verken Galen eller Lakritz va sena på att testa dess underverk.

Och snart insåg de håriga ingen anledning till att använda spången när man kan ta sig fram bredvid :D

Liten där emot håller sig på så torr mark så länge som möjligt.


Lillis försökte komma upp sig något men den tokiga tog över direkt, mini får helt enkelt styra med sitt skarpa sinne.


Nu nalaks kanelbullar och mys framför brasna så jag smiter dit!


Återigen stoooooooooort grattis till Forst och hans mor ;) Lakritz får samla nya krafter inför bollebygd och hoppas att dom placerar ut hans pinnar där!


Tass

 
 
Ingen bild

Malika

22 mars 2009 20:58

Grattis Frost & Emelie!! Stackars mormor, hon vet vilken spårstjärna Lakritz är!!!! hon måste varit redigt besviken, dom måste ju missat lägga ut pinnarna....det var inte min vimsiga matte som lagt spåret??? Jag är övertygad om att hon går vilse varje gång vi tränar, ibland har hon nog glömt mina pinnar med......eller e det jag som går ett eget spår.;-) Sköt om er och trösta mormor!! Kramar från Mallan , matte hälsade visst också!!

 
Ingen bild

Frost

23 mars 2009 08:41

Tack för er fantastiska support idag! (särskilt Galens...) Utan ert stöd hade jag inte hittat de andra pinnarna heller. Vi ses på torsdag. Glada svansviftningar från mig och kramar från matte.

 
Ingen bild

Yazz

23 mars 2009 15:55

Inte en dag försent! Tänk att det skulle till en tur till Tjörn för att få dansa med min favoritpingla!
Ett halvtaskigt genrep brukar väl kunna föregå en perfekt premiär. För visst är det väl i Boillebygd Lakritz ska begå sin riktiga premiär! Kanske säkrast Wilse, att du följer med som hans lagledare när det bär av däråt. Du med din klokhet insamlad under många år.
Jag är i alla fall nöjd med min svängom med Galen, hon dansar så bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards