Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Liten & Galen - 10 oktober 2008 20:46


Han fick utstå morsans glåpord ikväll på hundklubben, den stackarn skall göra sin första tävling på söndag och mor va naturligtvis tvungen att pålga honom. Blev hon nöjd??????????????????????????? Absolut inte????????????? Jag satt och kikade från bilen, och det lilla skägget gjorde en kanonlydnad ihop med mormor. Om jag fått äran att bedöma honom hade jag nog tilldelat ett snitt på 7,5 på alla moment (kanske inte framförgåendenat, men det e väl inte nödvändigt att peta på precis allt?).


Sen va det dax för min yngsta syster att bli plågad. Liten slipper när det ösregnar, morsan har tålamod men inte riktigt så mycket som skulle behövas för att få lillis att utföra det mor tvingar henne till på en översvämmad gräsmatta. Å den lilla tokiga gjorde ALLT rätt idag (och det va tur för henne med tanke på vårt överhuvuds förhoppningsvis tillfälligt hemska humör!!!!!!!!!!!!!!!!!!!).


Nu e det dax för chips och vuxendricka, jag hoppas innerligen att tanten blir på gott humör eller i värsta fall deckar så vi andra kan få lite lung och ro!


Tass

Av Liten & Galen - 10 oktober 2008 19:14


Att det äntligen e helg.................... Trodde ni att gnället skulle upphöra igår hade ni fel :(


Idag vaknade vi till ett väldans jämmer -Åååååååååååååååå e det redan morgon..........Tjejerna har inte varit med om morsans klagan förut så de började givetvis morgonen med en rivstart som vanlig. Till deras stora förtret sa (skrek) vår gulliga mors -LÄÄÄGGGG AVVVVVVV med sin ljuvaste stämma. Men deras smarta mentor har förvanat dem med ett morr eller två redan så dom fattade snart att det va bäst att lägga sig i stillhet i hallen och vänta på att zombien fått sin morgon drog (en termos kaffe).


Sen va det dax för en promenad i snigelfart, morgon rundan e på ca 4-5km och brukar vara avklarad i rätt rask takt MEn INTE IDAG!!!!!!!!!!!!!! Det tog lite mer än en timme att komma runt. Tråkigt va det oxå vi (ALLA) fick gå kopplade :( :( :( Jag kan förstå om töserna måste ha stress-repet på sig MEN JAG!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag kommer ju åtminstånne när hon harklar sig????????????????? Ve och fasa hoppas hon piggar på sig i helgen för det här böjar bli olidligt!!!!!!!!!!!!


 

(En skön nostalgi bild -Det va bättre förr)


Tass






Ovido - Quiz & Flashcards