Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Liten & Galen - 19 oktober 2008 22:55


Är en ofantligt jobbig uppgift........... för er som funderat på att ställa upp, och inte har tänkt igenom vad det faktiskt innebär.

Jag bifogar en lite kom ihåg lista: 1-se till att dom inte äter upp den äkta mattan. 2-att dom inte kissar inomhus. 3-att dom inte tuggar sönder fjärrkontrollen. 4-eller något annat av värde. 5-att dom inte hoppar i soffan eller sängen. 6-att dom inte jagar katten. 7-att dom bara äter sin egen mat vid utfodring. 8-att dom e tysta så grannarna inte blir störda. 9-att det e stilla imellanåt. 10-att dom inte biter varandra allt för hårt. Och det här va bara en liten del av uppgiften som valpvakt!


Så tänk igenom en gång til om du får frågan att passa valparna (speciellt mina) en stund!


I vanliga fall när paranteserna skall på äventyr utan oss brukar vi bli dumpade i hudngården. Men ikväll va marsan minst sagt stressad för hon slog igen ytterdörren, låste, stirrade på hundgården och skrek -kommer snart. HALLÅ.............. vi va ju instängda på andra sidan..........


Som ansvarsfull brorsa va det bara att ta på sig rollen som babyvakt. Jisses jag är verkligen helt slut efter 4 timmars rännande. Paranteserna kunde väl åtminstånne stängt ner till undervåningen!


Inte en grej har dom ätit upp 10 poäng till mig ;) (om man bortser från lite utspritt toapapper).


Men helt ärligt hoppas jag att vi får våran ensamstund i hundgården nästa gång, gruset behöver jag inte hålla koll på det får småttingarna gärna tugga i sig!


Tass och godnatt från en utmattad nanny!

Av Liten & Galen - 19 oktober 2008 01:14


Vi började morgonen ihop med ett gäng krokiga-hundar och deras vinkelräta tvåbeningar ;) Mkt trevligt som vanligt. Liten fick påtok för många pussar av Lydia och Galen försökte sätta sina krokiga brorsor på plats.


Grattis till vår skäggiga "minipolare" Lakritz har gjort sin andra tävling idag och skramlade ihop 165 poäng. Tummen upp från oss!


Imorgon måste vi tyvärr ha en liten begravningsceremoni :(


Min trogne vän Roger Rabbit har lämnat oss i tusen bitar:(


Töserna slaktade honom hänsynslöst och brutalt. Tänk att under 7½ år har jag lyckats hålla honom i fint skick och bara några millisekunder pajade tjejerna det! Tur att jag har fler latexvänner ;)


Farsan och småttingarna har snarkat i kör ett tag och jag hör att de saknar en bas så jag  får hoppa in i sovrummet och stämma in i deras vaggvisa.


Tass & Godnatt



Ovido - Quiz & Flashcards