Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Oj vilken dag!!

Av Liten & Galen - 28 oktober 2008 22:13


Morgonen började som vanligt, promenad, frukost både för oss och mor, redo att bege oss till blekinge. Mamma med en, två, tre, fyra koppar kaffe svårt att hålla räkningen. Men det bästa av allt :) Ett varmt, saftigt, nybakat winerbröd till mig (det kommer som nr 2 på bull listan, kanelen ligger ju givetvis på topp).


Väl framme i blekinge fick vi presenter av tjejerna ;) Tack. Ätbara till mig och den andra "riktiga" hunden i familjen. Och materiella ting till gnagaren ;)


Jag bifogar bildbevis, inte på våra gåvor dom inhalerades ju med en gång och försvann:


För den sportiga hunden behövs tydligen en collage tröja???????


Och för kallare dagar MÅSTE MAN bara ha en ordentlig vinerjacka??????


Ja det e bara att konstatera MÄNNISKOR ÄR KNÄPPA. Liten kan ju inte rå för att hon bil halloween-spöke redan nu!


Efter vår tripp till bekinge stannade vi och tog en myspys promenad runt slottet.


De e inte lätt att alltid vara sam spelta.


Vi gulingar gör oftast samma sak! De e den lilla donnan som avviker (nästan i alla lägen).  Sen tog batterierna slut hihihi så vi behövde inte posera mer ;)


Sen tillbax till hotellet för lite lugn och ro................. Trodde jag................. Morsan hade änu mer överraskninga med sig från blekinge, -tuggben till alla.


Och för första gången i tösernas liv (förmodligen inte sista) blev det slagsmål. Dom han inte så långt............ rummet vi bor i är kanske 30kvm stort så det e svårt att smyga för morsan. Och tro mig när jag säger det -HON KAN BLI ARG och vips så va alla benen borta :(


Jag bestämmde mig för att gå på morsan linje och sura. Jag kunde ju fått behålla mitt, det va ju (för en gångs skull) inte jag som slogs??????? Hur som jag surade på tjejerna så fort dom ens gjorde en ansats till att försöka röra sig mmmmoooorrrrrrrrrrrr.


Liten gjorde som vanligt................. 

................la till den oskyldiga blicken och gnydde (som bara gnagare kan).


Men nu har både tjejerna och tanten lugnat sig, så vi skall ta sista rundan för idag och sedan invänta min trogne vän John B.


Tass


 
 
Ingen bild

Yazz igen

29 oktober 2008 13:27

Hallå Wilse!
Låter som du haft en lyckad dejt med tjejerna på östsidan! Kul. Wienerbröd, vilken lyx!
Tänk vilken nytta din familj har av er, ingen kan smyga förbi er när ni håller koll åt alla håll. Det är väl att vara samspelta om någ´e.
Ska bli kul att höra primadonnans version av tumultet, gissar att den är lite annorlunda från Galens synvinkel.
Ha de gott och slira nu inte omkull ifall du får möte lite snö innan ni far hemöver.
Ha´det!
Yazz tass

 
Ingen bild

Baileys

29 oktober 2008 19:29

Tjabba Wilse.VISST E HON STÅTLIG,den lilla Prinsessan,"lillbrosan"sa till mej det kvittar vad deras "morsa"klär på henne,hon är fin som hon är.Det var ju synd att det blev bråk om lite godis,men småttingarna förstår inte bättre.Hoppas att dom tog lärdom av detta,det är ju inte så roligt att se er "morsa" sur,Men som tur är kompis så går det över ganska snabbt så som det gör för dig & mig!!!Lakritz & jag längtar att få träffa er alla,så vi ses säkert på vår klubb på onsdagkväll,För då ska jag fixa kanellbulle så du & jag ta en fika medans "lillbrosan" & Prinsessan är på kurs.Den lilla GALNA får väl vi säkert hålla ett vakande öga på.För hon är ju högt & lågt!!!Ha det gött så länge min gamle vän,så ses & hrs vi snartVovVov.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards