Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Liten & Galen - 12 juni 2008 22:14


Sen Julia fick sin födelsedags present för nästan en vecka sedan har hon varit ömöjlig att leka med :( hon e som fastlimmad i bädden ASSSSTRÅKIG!!


Våran dag har varit ok jag har fått min mat som en intern ÖVERVAKAD och hur lätt e det att käka torrkulor när nån står och stirrar en i ryggen? A ni fattar helt rätt man sätter dom små jä-la kulorna i haslen. 


Vissa tränar sin hundar till att hitta pinnar i skogen, gå fint på vänstersida, eller trava på vänstersida för alldel, jaga bort inkräktare, vakta huset osv..... Men vi på valsvägen tränar paddjakt!

Liten har för tillfället fullt upp med sin första inlärning i att skrämma paddor ute på tomten eller kanske grodor???? Dom rakarna e snabba som satan och jag hoppas för hennes del att hon skrämmer dem så hon inte hinnerfatt i någon för dom smakar verkligen SKIT.........


 

Jaja det e väl bara att lära sig den hårda vägen!


Godnatt från oss

Av Liten & Galen - 12 juni 2008 13:37


Nu skall jag tydligen äta på bestämmda tider.................. SUCK va besvärligt. Eftersom lillis inte har gått i trappor tidigare har jag kunnat ha min mat alldeles för mig själv i källaren! Men nu e det slut med det :(


Morsan upptäckte igår att Liten väger lite för mycket och sen la hon ihop 1+1 och räknade ut att det beror på att hon äter upp min sin egen mat + mina rester. I vanliga fall åter lillis ca 2dl om dan medans jag äter ca 9dl. Och om jag lämnar lite (kanske 2-3dl) har ju lilljtejen värsta partyt i källaren med mina rester :) Och det kan ju givetvis vara en förklaring till varför hon väger lite mer nu än vad hon gjorde förra veckan!


Till följd blir ju att jag får min mat serverad blir vaktat av tanten, och om jag inte vill ha maten just då ställs den upp utom räckhåll för Liten. SURT det innebär ju att jag inte kan gå och småsmaska som jag brukar elende, elende jag kommer förmodligen att tyna bort..............


Det e ju helt "Galet" hur blir det om en månad när det kommer en snorvalp till????????????????????

Ovido - Quiz & Flashcards