Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Frost i mitt täcke................

Av Liten & Galen - 18 januari 2009 20:07


Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr de låter väl kallt? Men de e inte så illa som det verkar. Lillkillen lånade bara mitt täcke idag. Så han slapp bli kall mellan varven. 

Idag har det nämligen tränats rapport i mina skogar. Jag och lillis stannade hemma. Vi tränar gärna men inte när det e minusgrader och snö. De kan de pälsklädda rasfränderna få göra i vårt ställe.


Galen tränade mest på stationsvila. Sträckorna va lite för långa för den lilla tokiga.

Hon skötte sig jättefint på stationsträningen. Lakritz och Frost stod för springträningen idag. Ett par riktigt duktiga killar dom hittade både till a, b och c station ;) Man skulle kunna tro att dom inte gjort annat än sprungit mellan fikaplatserna :D

Det tog ett tag för mormor att få till det med alla attiraljer, ett koppel hit ett halsband dit å så va det tjänstetecket oxå ojojojoj.


Efter några timmar i skogen avslutades det med fika hemma hos oss ;) Mmmmmmmmmm kanelbullar mmmmmmmmmmmmmm behöver jag säga mer.


Litens charadtävling är avslutad! De där med rätt antal bokstäver osv e int hennes starka sida. Förlåt till ala som mmsat, ringt ocdh skrivit mail........... De va tydligen nio bokstäver i ordet.


Här kommer några av gissningarna: -Ja fryser, -Torrboll, -Minitjej, -Dp stubbe, -as-kalas. För att bara nämna några.


Men det som lillis illutrerade va -FYLLEHUND

Stort grattis till Love som va den som kom närmast med sin gissning As-Kalas! Märgbenet dyker upp på posten under kommande vecka!


Tass

 
 
Ingen bild

Baileys

18 januari 2009 20:50

Tjabba Wilse.Ja nog e dom duktiga som ger sig ut i sådant väder bara för att träna lite skogsvet!!Du & den lilla Prinsessan gjorde rätt som stannade hemma.Själv så lurade jag ut "farsan" på en promenad visserligen så gick vi bara runt lite på måfå i Mölndal.Nästa gång följer du & jag med ut i skogen & visar småttingarna hur det ska gå till när man kör rapport,Alla barn i början som det heter.Så nästa helg då packar vi ryggsäcken med diverse grejer & en härlig fika korg med massor av KANELBULLAR.Ha det nu gott min gamle vän så hörs vi snart.VovVov

 
Sanna

Sanna

18 januari 2009 21:03

Fyllehund! Ha, ha - den var bra!
Nu har jag lagt fram din bok, hade helt glömt bort den tills jag pratade hundböcker med Karin idag. Å andra sidan så har du inget sagt heller. Ses i morgon på träningen!

http://www.allie.webgain.se

 
Sandra

Sandra

19 januari 2009 11:22

Jag börjar äntligen ta mig ur influensadvalan och ser fram emot nästa rapporttillfälle! Det ska bli väldigt spännande att se om lillsvansen fattar åt vilket håll hon ska springa ens... ;-)

http://saz.smuligt.com

 
Ingen bild

Jenny å brudarna

20 januari 2009 11:06

Hejsi svejsi.
Tur ni två slapp följa med ut i kylan. Kanelbullar inne låter mycket bättre.
Tänkte bara sända en tor kram till er alla. Saknar er........puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards