Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

Nu e vi tillbaks ;)

Av Liten & Galen - 23 juni 2008 20:32

Jag/Vi var tvugna att ta en vila efter vårt MISSLYCKANDE i EM. Men nu har vi hämtat oss.....................Vi började torsdagen med att elda upp alla sverige tröjor vi äger.                                     


                                            

Så nu mer e tröjorna inte längre medlemmar i vår familj de tillhör det förflutna!


Efter uppeldningen tog vi en tur ner till vallda och började förbereda midsommarfirandet med lite bullar. Mmmmmmmmmmmm bullar kan man aldrig få förmycket av!


Sen gav vi oss av för att kika på vår "nya"  lillsyrra som flyttar hem till oss om ca en vecka. Liten börjar bli smått nervös............. Galen väger nämligen mer än lillis redan som 7 veckorsvalp, hon kommer ju bli mosad av det nya tillskottet :D Ni som e nyfikna kan gå in och titta på det galna underverket på hennes nuvarande bostad www.krokasmeden.com (under valpar och sedan under valpsidan -fattar DU väl;))


Vi började midsommarafton med en låååååååååååååååång sovmorgon. -TACK till farsan som oxå uppskattar långa dagar under täcket! Annat e det med morsan & Liten som stressar upp innan tuppen.


Helgen har vi spendrat med att sortera ut trasiga, smutsiga, onödiga, stulna leksaker. Mor har fått nog................ Vi fick behålla dom som vi tycker mest om (förutom dom som jag stulit, för dom skulle tydligen tillbaks till sin rätta ägare?????) så dom flesta (dom vi äger) vi tycker om fick vi behålla resten kastades eller lämnades tillbax!


Idag satte vi av mot östkusten, vi gjorde en paus i vetlanda för att sedan bege oss till kalmar. Och här kommer vi tydligen att spendera hela veckan :(

Verkar det inte underbart att ta en mysig lunchpromenad??????, Nä precis! Vi stannade i bilen tills nederbörden lugnat sig lite.


Liten fick en chock. Hon har liksom inte fattat att vi bor precis i/på en båthamn. Efter en timmes morrandes fick morsan nog och drog ner persiennerna.

                    Här har vi lillis i sin mest skräckjagande pose!


Och här har vi dom EXTREMT farliga fåglarna alldeles utanför fönstret, tur att Liten tog på sig ansvaret att jaga bort dem så jag slapp bli rädd :D









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards