Direktlänk till inlägg 25 juni 2008

Vi har hittat vårat hus :)

Av Liten & Galen - 25 juni 2008 21:10


Så fort jag bloggat klart skall morsan ringa farsan och be honom packa ihop vårat hem. För vi skall nämligen flytta. Idag har vi nämligen varit på husvisning! Ja kanske ingen vanlig eller tillåten men vill man ha nåt får man ta för sig..... Och idag va faktiskt första dagen som jag insåg Litens ALLA fördelar, jag har letat efter dem i snart 4:a månader.


Hennes nyfikenhet, storlek, manupilativa övertalningsförmåga och envetenhet gav idag resultat. Som sagt de va ingen direkt öppen visning men lillis hittade flera ingångar och kunde smyga runt och reka. Å vilken runda hon gjorde innanför murarna, hon hann med att kolla av hela undervåningen. -Fina möbler, polerat golv, vackra tavlor, enorma ytor, rum så det räcker och blir över till alla -till och med Jullan kan få ett eget klös rum. Det finns kanske en nakdel? ett av rummen används som kyrka...... så de måste vi nog göra om till bollhav. Men annars kändes det tydligen precis som vårt hus på valsvägen! -Bra jobbat Liten!


Inte nog med att de va en massa roliga gångar och grottor i källaren på gården fanns det en hel hög roliga saker att spendera timmarna på :D


Farsan kommer bli helnöjd när vi drar igån det tunga artilleriet:) 


Lillis fattade inte riktigt vad man skulle göra med de stora metallbitarna. -Hon kommer att lära sig (i sinom tid). Men nån vidare bra soldat blir hon nog aldrig?


En annan nackdel med den nya tomten e att insidan av gården bara består av sten.................... men farsan kommer att bli nöjd, det verkar va en utmärkt plats att meka med hojen på! För att lätta på trycket måste man alltså ta sig ut i mellangården om man inte vill få tassarna nedskvätta av kiss.


Ja de va väl en helhet av vår nya bostad, så fort vi flyttat in skall jag se till att lägga ut på alla spännade platser som kommer med fastigheten.


Vi fick med en helbild på fasaden, vi behöver kanske piffatill lite här och där, men nåt ska väl paranteserna pyssla med under sin semester?


Nä måste ringa farsan nu och kolla så han plockar med mina favosaker från hundgården!











 
 
Ingen bild

Malika

26 juni 2008 08:19

Hejsan! Jisses vilket kap!!!!Får man komma och hälsa på ?;-)Hoppas ni hade en riktigt god midsommar. Matte hälsar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards