Alla inlägg den 8 april 2008

Av Liten & Galen - 8 april 2008 22:29


Har ni hör talas om det????? Om ni inte gjort det skall jag strax förklara vad det innebär!


Idag har vi varit i min absoluta favoritstad på östkusten. OSKARSHAMN och tjejerna/tjejen (jag träffade bara en idag) gav mig överflödigt med kärlek som vanligt -MAN TACKAR! Och vi fick goa grejer med oss som fördkost.


Vi åkte till Kalmars brukshundklubb idag för att introducera Liten, mig känner dom ju redan ;) Jag öppnade med att vara den allra bästa storebror någon kan tänka sig. Nästan precis som vi stigit ur bilen kom det en hemsk schäfer jä_el och skulle ragga på min lillsyrra, så jag va tvungen att förklara EXTREMT tydligt för honom att han inte va önskvärd. Och som jag visste ångrade han sig på fläcken och stack svansen mellan benen och pep iväg till andra sidan av appellplan. Tummen upp för mig! Men inte......... Morsan morrade från avgrunden av hennes "lilla" mage och stirrade på mig med sina djävulsögon (hon blir faktiskt skrämmande) och skickade tillbaka mig in i bilen -KEEEEEEE??????? Jag som trodde att det var befogat att skydda lilltösen.


Jag fick komma ut lite senare och då hade ALLA fattat att Liten inte va TILLGÄNGLIG!


Det måste ha varit göööööör-sketet på hundklubben för när vi kom hem till hotellet blev det en helrenovering. Klorna klipptes våra små korta pälshår borstades och vi blev grundligt badade i lux flytande tvål, i vanliga fall får vi faktiskt hundschampoo men nöden har ingen lag som morsan så väl uttryckte sig.


Nää fortfarande blöt du måste torka magen oxå.



Precis så! Nu tror jag att hela du e torr!


 

Så man skulle väl kunna säga att vi har fått en hundrecondering! För jag tvivlar på att bilar som genomgår liknade behandling inte luktar och glänser lika gudomigt som vi gör i skrivande stund.

Och fördelen med att bli helreconderad e att man kan avnjuta en torkande stund i sängen hela kvällen :D


Sov gott



Ovido - Quiz & Flashcards