Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Liten & Galen - 2 augusti 2008 22:07


Trä, eld, jord, metall och vatten -jag känner mig free -fri alltså :D (skämt och sido). Vi har haft en toppen dag idag, gjort så lite som möjligt först i vallda sen i floda för att avsluta lättjan här hemma i mölnlycke SKÖÖÖNNT


Liten fick iochförsig en genomgång nu i eftermiddags, stackarn skall ju på inprov om en månad!!!!!!!!!! Så hon hade det rätt svettigt ett tag, men för oss övriga familjemedlemmar har det varit absolut lugn hela dan.


Nu skall vi fortsätta öva på vårat lugn i sängen!


Tass

Av Liten & Galen - 2 augusti 2008 01:14

Det blev hundgården för oss idag oxå! Mkt bättre det än att vara instängd i en asssssvarm bil så vi skall inte gnälla. Farsan va hemma först och befriade oss från inhängnaden -TACK

Strax efter att morsan kommit hem begav vi oss mot sjön JIPPIE, JIPPIE, JIPPIE skönt att svalka sig lite.



Väl framme på våran kobbe kommer grabbarna på att de glömt hälften av grejerna hemma, så dom tar båten in igen (killsnack). Medans alla tjejerna och JAG passade på att fixa middag (för jag inkluderades tydligen inte i killsnacket).



Innan grabbarna kommit tillbax va en fjärde del av middagen redan på plats, Galen fick som uppgift att passa fångsten. -Bra jobbat gumman!


Jag visade givetvis killarna var det va bäst att lägga till, att ölen hamnat på precis samm ställe e bara en tillfällighet............. Den här ytan visade sig oxå vara en alldeles ypperlig plats att dyka ifrån!


Farsan tyckte inte att den upphämtade maten höll måttet, så jag höll en snabblektion i flygfiske för att ta in gammelgäddan. Men min lektion visade sig vara onödig, farsan tröttnade rätt snabbt och det blev hamburgare till middag istället. Småfångsten (utan huvud) fick vi ta med hem som lördagsgodis till Jullan.


-Tack Hans för att du fixade käk till oss oxå, det tar på krafterna att vara ute på sjön!


Nu skall jag ta mina "trötta töser" och läsa en spännande godnattsaga.


Tass



Ovido - Quiz & Flashcards