Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Liten & Galen - 13 augusti 2008 21:02


Japp det e summan av den sammanlagda tyngden som vi belastar moder jord med. Morsan släpade med mig till sjukan idag igen...................... För att få det bekräftat att JAG ÄR FRISK kan hon inte bara inse att jag e lite, lite äldre och med tanke på mitt atletiska liv e det väl inte konstigt att mina leder strejkar emellanåt? Jag växlar ju lite i min tyngd men idag ligger jag på stadiga 30,2kg Galen knappar in mer och mer hon uppnår tunga 12,4kg, för lillis däremot e det tur att tyngdlagen existerar för annars hade hon nog svävat runt bland molnen med sina nätta 4,7kg.


Idag fick tjejerna bevisa att de varit på anstalt i helgen, och i mina ögon tycker jag definitvit att dvärgpinschern borde ingå i bruksraserna. Hon spårade galant idag trots att familjen bambi stod och vaktade "slutapporten" -Bra jobbat Liten, det märks att mina kloka ord har fasnat i ditt lilla huvud.


Galen däremot behöver drillas lite mer, pappa bambi bestämde sig för att visa henne vart spåret började men han tröttnade efter andra apporten och då tyckte den lilla Galna att det va lika bra att ansluta sig till hela familjen bambi för närmare bekantskap och glömde bort att hon skulle hämta hem trasdockan Lisa som låg och väntade i regnet. -Jag skall tala med henne ikväll och förklara vikten av att ta med sig ALLA saker hem (KÖTTBULLETÅRTA!!!!!!!!!!). Liten börjar ju fatta nu så det finns nog hopp för Galen oxå hon e ju bara en bäbis en så länge.


Mamma hade förberett en uppletanderuta, men småtöserna saknar ju rutin och morsan e ingen favorit av ösregn så jag fick äran att hämta in föremålen som låg och väntade. Det går lite fortare om eliten gör jobbet i svåra situationer :D


Tass


Ovido - Quiz & Flashcards