Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Ojojojojojo!!!!!

Av Liten & Galen - 18 april 2008 21:32


Jag vet inte riktigt vart jag skall börja??????? Jag orkade verkligen inte blogga igår på grund av utmattning. Liten hittade på allt möjligt som ni kan tänka er!


Vi slutade iallafall kvällen med en noggrann och grundlig genomgång av vad som är tillåtet och vad som faktiskt är ÄCKLIGT.


DU stannar......JAG e inte färdig på låååånga vägar!


Vi började gårdagen med en mysig promenad sen bar det iväg i bilen på jobb en vanlig arbetsdag med fika och små kissrundor.


Men väl hemma bröt rena rama mardrömmen ut.  Jag hade lite trädgårdsarbete att deligera, så jag bestämmde att Liten och jag själv kunde ligga och sola på terassen medans tvåbenen pysslade med plantor, jord, gräs och dylikt. MEN Liten hade tydligen andra tankar :-O


Hon började med att springa över till grannen (där vi ännu inte har nåt staket) och knycka ett halvruttet kadaver i form av en gråsparv. Och på rekord tid springa runt och visa sitt byte för alla (vilket hon förmodligen inte gör igen) även för mor som blev HYSTERISK och skrek utan dess like och då kom lilltösen på att ju fortafe man äter dess då mer får man behålla. Så hon satte ju nästan näbben halsen! Phuuu.

Efter dödsmiddagen åkte linan på och jag kunde andas ut och mysa med min boll ett tag. För morsan tror inte att vi har kadaver på våran mark :)


Hon borde sitta fast i vajer för den där tunna linan e snart av!


japp mina farhågor blev besannade igen.. Linan va vär inte svår att tugga sönder och så fort hon kommit loss letade hon efter nya flyktvägar.


Morsan har reparerat sina gamla hål bra. -Lilltösen hittade ingen väg ut.


Morsan fick tag i henne innan fler skator gick till ett dödens möte. Tack och lov, och en ny "lite" tjockare lina åkte på. När Liten va på säkrat område och de resterande plantorna kommit på plats va det dax att förbereda middagen, jag intåg ett läge som gjorde att jag kunde fylla min kvot som vakt hund -Hon skall inte få den här delikatessen oxå!!!


Hoppas att den nya linan håller 8-)


Jag skyddade iallafall maten när den va på grillen, inne kan det väl ändå tolkas som att morsan borde ha koll på yrvädret? MEN INTEnär det mesta (allt gott) va uppätet och utdukningen från bordet började tog hon sin chans . Upp i soffan och sen upp på bordet för att stjäla så många avgnagda ben som möjligt. Åter igen ett ramaskriiiiiiiiii från morsan och Liten tog det hon kunde tas och gled med en otrolig smidighet under soffas på säker plats och inhalerade så fort som möjligt. Lite fick hon i sig innan tokkärringen fick fatt i henne. Jag tror att det kommer inträffa igen för så mycket obehag fick hon inte, nästa gång kanske jag skall träda imellan och ta hand om bestrafningen?


Innan nattens intrång tror jag ändå att jag tryck in lite vett i den lilla pinscherhjärnan.


"VI" lovar att va snälla imon......


Ja det va gårdagens händelser.


Tro det eller ej men idag har hon varit som en "liten" ängel (hon kanske har magknip) så dagen bloggning uteblir oxå! Jag måste verkligen ta igen mig!


Tass och godnatt













 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards