Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Lugn och ro :)

Av Liten & Galen - 31 augusti 2008 21:55


Vi började våran morgon rätt tidigt.............. min yngsta syster tyckte att det va lagom att ta första rundan strax innan 7. HELT GALET!


Och väl hemma va det dax för käk och ingen ide att hoppa i säng igen. Precis efter sista torrfoderkulan slockande den Galna medans vi va hur pigga som helst. Jag passade på att gå igenom spårtecknik med lillis så hon kunde brilljera på spårträffen idag.


Men efter uppdatering på kvällskvisten visade det sig att det va den lilla gula som behövde guidning. Hon la större tid och engagemang på att gräva hål än att följa Emilies obefintliga doft :D  


Lyckat spår eller ej trött blev hon iallafall.


Samma tendes för Lakritz, heltaggad innan spåret..............


......................helt slut efter.


 

Wicca & Frost däremot va mest pigga hela tiden???? Innan, under och efter


......det e tokiga hundar om något.


Liten sprang runt här och där och hjälpte till där det behövdes -DUKTIG TJEJ. Morgonens pepptalk kom ju till nån nytta. Hon annamde allt jag berättat och vidarbefodrade informationen till de som verkade behöva lite styrning.


Hon hade sin plats alldeles bredvid Galen men där spenderade hon inte mycke tid? Den lilla parinsessan hade givetvis en mjuk, behaglig kudde (till skillnad från de andra fyrbeningarna, som fått nöja sig med barr och mossa) att vila sig på om hon velat.


Jag däremot har haft LUGN & RO med farsan hela dan, vi har gjort absolut så lite som möjligt. Och jag/vi e nästan förvånade över oss själva med hur otroligt lite man kan få gjort på en HEL DAG.  Tänk att det kan flyta på så  smidigt utan tjejerna, det e kanske något vi borde prova oftare :D


Sov gott

 
 
Ingen bild

Baileys

1 september 2008 21:05

Tjabba Wilse.visst är det skönt med lite lugn & ro ibland,det kan jag förstå, för du & jag har kommit upp i den åldern att vi behöver inte så mycket stimulans i vår tillvarå, men när jag förstod att "morsan" & Lakritz skulle dra iväg till skogs med din "morsa" & småttingarna, då tänkte jag för mig själv det är orättvist att vissa av oss råkar ut för de värse krämpor.Du gamle vän med ditt & jag som måste operera bort klo & tår stupp i kvarten,det kan göra en rätt så irriterad,för hur det än är så är vi ju inte så dj..a ålders stigna!Men när man råkar ut för de värse krämpor så är det allt tur att det finns duktiga doktorer på de sjukhus som vi besöker.Men just nu min gamle vän känns det tungt att hopp omkring på tre ben!!Men men,tiden läker alla sår så ge mig några dagar till kompis så skall du & jag allt visa de våra hur det går till i skogen.
Och då kan vi snacka igenom hur de har skött sig,för hur det än är,så är det du & jag som har kunskapen.Ha det nu gött min gamle vän så ses vi snart över ett gäng kanelbullar.VovVov

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards