Alla inlägg den 27 juli 2008

Av Liten & Galen - 27 juli 2008 20:45


Ja det e den stora frågan? SALT eller SÖT vatten????????? Jag försökte få ett vettigt svar från våra stockholmsgäster men det va ju stört omöjligt.... Dom har ju en salig blandning på deras sida landet. Knäpp att den där jä-la stocken flöt iland just där. Varför flöt den inte i land på vackra vckra västkusten?


Om jag får bestämma vinner SALT stort, Liten föredrar SÖT och Galen har egentligen ingen uppfattning!


Igår va vi och badade i havet SKÖÖÖÖNT-SAAAAALLLT. Tjejerna jagade maneter, svanar och krabbor. Galen tog sin första simtur, Liten steppade som vanligt vid vatten brynet ;) Tyvärr finns det inga bildbevis för kameran va på Ullevi och kolla de nåt skrikband.


Idag tog jag och paranteserna en promenad ner till båten för att kolla läget. Och medans farsan grejade med fendarar och liknande passade jag och morsan på att ta en simtur, mkt BEHAGLIGT-SÖÖÖTTTTT, det va säkert 25 grader i vattnet,små töserna va ju hemma så vi kunde tuffa på i vårt alldles egen takt!


Efter en timme eller två va vi klara och det var dax att gå hem och skryta för tjejerna  att JAG fått ensamtid vid vattnet med mor och far:D De skulle jag ALDRIG ha gjort, Lillis TJAAAAAATADE och TJAAAAATADE tills paranteserna gav med sig och gick ner till sjön en gång till med alla den här gången.

Galen gjorde sin premiär tur i vår fina fina skatt, det gick toppen bra. Hon kände sig trygg i morsans famn (flytväst ligger på inköpslitan, vi väntar bara på att farsan skall få tummen ur och köpa en större båt)!


Sen blev det som vanligt fika på vår favo ö och då passade småttingarna och farsan på att testa tempraturen i sjön.


Och enligt Galen flyter man precis lika bra i sött som i saltvatten så hon har fortfarande svårt att bestämma sig!


Hur som jag håller stenhårt för SALTVATTEN!


Tass

Ovido - Quiz & Flashcards