Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Liten & Galen - 29 juli 2008 20:15


Jag har varit i vackra Vallda flera gånger, mer än jag kan minnas tror jag. Mina allra första somrar va jag ju i princip bosatt där.


MEN ALDRIG har jag sett så knäppa djur som min gode vän Baileys fått på bild............. Visst har jag sett kossor, hästar, får, grisar, katter, kärringar i sina solstolar, möss, råttor, grodor, gäddor, sillar, makrillar, plattfiskar, maneter, räkor, musslor mm.


MEN ALDRIG att jag stött på nåt så knäppt som nu går och betar längs sandös vackra strand???????????


Både jag och Lillis e redigt förvånade över den nya upptäckten :-O (jag e förvånad, har lite svårt med min mimik bara)!

Av Liten & Galen - 29 juli 2008 19:24


Och jag som trodde att valpar va ettriga........................ Vi stannade och fikade i floda idag på väg hem från arbetet. Milton och en liten kompis hade vattenkrig i polen när vi anlände. Vi hörde dem hela vägen från parkeringen och ljudvolymen liksom stegrade ju närmre tomten vi kom...........


Mina två småtöser som jag tvingas släpa runt på upplevs som riktigt lugna och stabila om man jämför dem mot de två VILDA treåringarna -ATT DOM ORKAR.


Liten och Galen hade en toppen eftermiddag med människobarnen och ligger nu och sussar sött, jag och Love hade det lite lugnare och kunde diskutera livets stora frågor i lugn och ro mendans alla småknattar lekte i polen. Tjeterna vill inte ens va med och kolla in läget medans morsan fixar middagen (och DÅ e man utslagen, för det slinker ALLTID ner nåt smaskigt från diskbänken).


Vildarna var i fullgång när vi  lämnade dem men då hade de bytt vattenkriget mot trumm & dragspelsfestival på terassen PHUUUUU jag skall sluta gnälla på mina bihang, som sagt så upplevs dem som rätt sansade. Om man nu måste jämföra!!!


Galen må vara hur g-ullig, bullig, ullig som helst men Liten har en speciell plats i Miltons  :) Dom e för söta.


Tass







Ovido - Quiz & Flashcards