Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Liten & Galen - 21 februari 2008 21:32

Japp då va det kväll igen... Regnat och blåst har det gjort hela dan BOOORING och kallt givetvis!


Vi har spendrat rätt mycket tid i bilen idag oxå men det har varit helt ok, för utomhus ville vi inte vara.


Lite HATAR verkligen kyla och regn framför allt regn. Som hon har pipit på promenaderna idag har hon aldrig pipit förr (nån gång skall ju va den första att upptäcka vädrets vidunder). Trots värmetäcke OCH regntäcke kan lillflickan tydligen inte transportera sig själv hon MÅSTE bäras!!!!! Då piper hon inte fullt så intensivt TACK OCH LOV så det e kanske lugnast för alla om hon får sitta innan för jackan?


Jag e väl inte heller stormförtjust i nederbörd, om jag får välja mellan regn och snö väljer jag snö, men vi bor tydligen i fel del av vårt avlånga land för att ha större delen nederbörd under kalla förhållanden (under -7) :-(  jaja man får vara glad för det lilla, i förrgår va det ju faktiskt soligt och jag fick bättra på min solbränna.


Liten fick en rosacamoflage spårsele (riktigt söt och i minsta laget) idag som skall testas till helgen, jag år se om vi skall bedömma selens kavalite eller Liten spårförmåga -jag återkommer med resultat till helgen!


Ikväll har mor och far varit på kalas så vi har varit själva i några timmar, för min del gick det strålande :-) Liten däremot hade separations ångest (stackarn) hon lät en del när dom gick och nu snackar vi inte pipläten HON skrek, tjöt, ylade ja nåt åt det hållet va det, decibel skall vi inte snacka om.  Hon tystande strax efter att bilen rullat ner för uppfarten och började skrika igen när morsan tog i dörrhandtaget, så dom tror nog att hon hållt låda hela kvälen :D

Mmmmmm nu e det dax för min skönhets sömn så jag återkommer nån annan da!


Tass




Ovido - Quiz & Flashcards