Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Liten & Galen - 9 maj 2008 23:46


Nu börjar saker och ting kännas som vanligt igen! Vi e hemma på valsvägen och våren har kommit på besök.


Här kommer en förkortad version om våran vistelse på kollo allamölndal:


Ankomst den 25 april: Började bra med fredagsmys I soffan, chips och ostbågar i obegränsad utdelning mmmmmmm.


26 april: SOVMORGON trodde vi!!!!!!! Upp 08.30 på första promenaden, det verkar som om mormor e lite piggar än morsan :) Efter frukost blev det en utflykt till vallda där kanelbullarna  och grannkillen (i människoform)stod och väntade. Härligt att träffa Tobias igen efter en låååååång vinter. Och som alla andra fattade han givetvis tycke för Lillis (Liten alltså). Sen bar det av hem till mölndal igen.


27 april: Idag startade vi med sovmorgon, jag och baileys kom överens i gårkväll att vi lägger oss på mormor i stället för bredvid så kan hon faktiskt inte resa på sig -Smart va! vi har ju ändå en gemensam vikt på 79kg och riktigt så mycket väger inte tanten. Och våran kupp funkade vi behövde inte gå upp förns vid 10 tiden -JIPPI. Det blev en lugn söndag idag med en massa promenader i olika miljöer.


28 april: Mormor började morgonen med att dela in oss i olika "rum"  jag och Liten i arbetsrummet, Bailan och Lakritz i vardagsrummet, morfar i köket. Sen va det dax för hennes arbetsdag. Morfar skulle tydligen inte stanna i köket för när kaffet va slut stack han ut.... och mågra timmar senar kom mormor tillbaks och då blev det låååååångpromenad i skogen.

Sen flöt det på som en vanlig måndag lite middag en sväng upp till hundklubben, promenad och kvällsmat osv.


29-30 arpil: På minnde rätt mycket om våran måndag så jag hoppar över små detaljer som inträffat :)


1 maj: En knepig mittiveckan dag, Alla va hemma idag? så vi behövde inte ha våran obligatoriska morgon indelning...... Sen mös vi i solen hela dan.


2 maj: Mormor lekte gymnast efter frukosten istället för att kliva över rums avdelningarnabedstämmde hon sig före att slå en volt över med parketten som motagskompis. Aaajjjjj det gjorde precis så ont som det verkar....... Men hon va snabb upp på fötterna igen och efter en salva blandade bokstäver verkade hon må rätt bra?????


3 maj: Vi tvingades upp GÖÖÖR tidigt......... För att kolla på gäng skäggiga som skulle testa om räddning va nåt som kunde passa deras menatlitet -HALLÅ om jag skulle fastna i en bergsskreva och skrika på hjälp och den första jag ser efter några timmars ensamhet e en skäggigbest på 40-50kg skulle jag förmodligen DÖ av sräck, så hur tänkte dom där???????


4 maj: Liten skulle visa upp sin allra vakraste sida på tjolöholms hundutställning (nåt av de fjantigaste som finns) om ni aldrig har varit på ett sånt jippo BÖVER NI ALDSIG ÅKA, det e otroligt fjantigt. Man springer några varv i en cirkel och sen en det en halvdöd pensionär som påpekar HUR man springer?????????? Man sätter den ena tassen framför den andra och accelerar sen springer man....... vad finns det att påpeka?????

Liten kunde iallafall inte springa hon skuttar nämligen fram, men annars va hon tydligen jättesnygg -VAAAAAA????? jag börjar bli gråhårig av alla rebusar. Hur kan man vara jättesnygg utan att springa om det va springningen som skulle kollas???? Saken en klar inga mer utställningar för mig jag stannar hemma  om det e dax för de här fjanterierna igen.


5 maj: Jag hade jätte svårt för att sova inatt, har våra paranteser dumpat oss hör och glömt av att vi existerar??????? Jag håller mina tankar för mig själv så inte Liten blir orolig.


6 maj: DOM HAR INTE GLÖMTBORT OSS, jag hörde att mormor pratde med morsan idag och hon va överlycklig att dom kommer hem imon. -Skall jag tolka mormors lycka som att hon vill bli av med oss, har vi varit sååååå jobbiga???? Hon måste ju ha syftat på Liten jag e väl inte jobbig??????? Nä det e jag inte det måste bero på lillis.


7 maj: En mysig dag men jag bara väntar ingen ro alls i kroppen. Undra om den här oron e bra för en hund i sina bästa dar?????

8 maj: Hade ännu svårare för att sova inatt..... Snart kommer dom hem yeeeehaaaa. Vi hade sovmorgon idag men jag har ju legat och vridit mig hela natten så vid 8 tiden bestämmde jag mig för att det va dax för resten av flocken att vakna. Inte så svårt det e para att putta på Liten så stutsar hon upp och väcker alla andra hihi hon får skulden inte jag :D Lagom till middag kom dom hem -TOTAL GLÄDJE dom hade saknat oss.


Japp en snabb uppdatering på våra veckor på kollo så här i efterhand skulle jag kunna tänka mig att bunkra hos morn´mor och morfar igen det va riktigt mysigt faktiskt.


-Tack för att vi fick vara hos er!

//Wilse och Liten




Ovido - Quiz & Flashcards