Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Liten & Galen - 16 maj 2008 22:59


Farsan kom hem strax innan 22 (alldeles försent), jag hade legat på terassen och väntat sen 20 (tack och lov att det fortfarande va varmt på trallen), När han körde in på uppfarten fick jag bilder i huvudet om hur härligt vi skulle ha det i våran kelstund mmmmmmmmmm.  

Men icke! Morsan va TVUNGEN att berätta den "glada" nyheten -SÅ HIMLA TYPISKT HENNE att förstöra hela våran kväll :(


Galen e nämligen född och flyttar hem till oss lagom till parantesernas semester. Hon e av typen belgisk vallhund (malinois) man kan kika mer på henne och hennes syskon på krokasmedens hemsida www.krokasmeden.com :) Jag e INTE storm förtjust att få ytterligare en familjemedlem men till skillnad från Lien väger Galen åtminnstånne mer än 3kg redan vid hennes debut in i vår familj. Så för hoppningsvis får jag nån att leka med. 


Farsan blev smått yxtokig, han vill verkligen inte ha fler djur i hemmet, han påstår att vi har så vi klarar oss........ han nände nåt om att bosätta sig i lillstugan men vi får se. För om jag känner tanten rätt kvittar det  vad han tycker Galen kommer att flytta in hur som. -Skatta ni :@ Men hon e inte rolig att ha och göra med när hon väl bestämmt sig.


Vi får tacka våran favotjej från oskarshamn som kom med det underbara namnförslaget Galen! -TACK det passar in i vår familj för galna e precis va vi e!


Nu skall jag/vi försöka få lite sömn mellan grymtningarna från farsan!


Tass och godnatt


Av Liten & Galen - 16 maj 2008 19:42


 Dagen började så där idag, vi försov oss..... Efter en rask powerwalk fick vi frukost i hundgården. Morsan stressade iväg själv.


Våra grannar bakom hundgården bygger hus så lagom till lunch stod dom på det nybyggda taket och delade med sig av sin mat till oss -TACK för pannbiffarna, vi skall inte skvallra :D


När morsan kom hem lagom till middag och försökte trycka i oss lite torrfoder och vi total vägrade blev hon gööör förvånad hihi. Hon funderar nog fortfarande på varför vi inte ville käka!


Odågan och den halte kom förbi för lite promenad sällskap, Baileys fick nöja sig med en sväng runt tomten medans vi andra drog på lååångis. Odågan skötte sig exemplariskt det märks att han börjar närma sig året (2007-05-17). Vi växelbadade i sjön, de små har nämligen en tendens att reta mig till vanvett vid vattnet och det blir bara jobbigt om dom små behöver tröstas resten av promenaden!


Tur att naturen har hjälpmedel så att lillis får sin godis lika snabbt som jag.


Undra om intelligensen kommer med åldern??????? För Lite testade att ha mig som trappsteg och det e inte OK. Hur mycket hon än bönar så j-la högt e va det ändå inte!!!!!!!!!


Med lite övertalning valde hon att ta sig ner starx framför mig och inte via min panna (trots att hon kanske rymms där).


Lakritz behövde givetvis inte använda sig av det fallna trädet för att komma åt din godis, han inhalerar på förbifarten. Han huvud e ju i samma höjd som morsans godisficka -lyckost.


Klockan e lååångt förbi middag och farsan har fortfarande uínte kommit hem :( Jag missuppfattade väl inte morsan igår?????? Hon lovade ju fredagsmys med farsan alldeles själv.


Jag får lämna tangetbordet och springa ut till uppfrten och vänta så jag iallafall e först med att säga välkomne hem!


Tass


Ovido - Quiz & Flashcards