Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Liten & Galen - 10 maj 2008 20:54


UNDERBARA SOL 22 grader redan klockan 07.20

Morsan e galen hon skuttade upp med solen imorses -DÅRE då vaknar ju lillis oxå och i sin tur väcker hon mig phhhuuuuuuu. Strax innan 8 i morses blev vi ut tvingade på promenad............ Jaja det e bara att släpas med.


Men mysigt blev det, efter en liten stund insåg jag att vi va på väg mot sjön yeeeehaaaa till och med jag vaknar till liv med vatten under magen :)


Undra om jag kan lura i henne???????


Det funkade :D Här e Liten på väg upp från en otäck upplevelse.


Hon får skylla sig själv för det här e roligt!


Vi va hemma lagom till lunch och väkte farsan med mackor på altanen han orkade ju givetvis inte alla -tur för oss för gott gräddat med leverpastej finns det alltid plats för.


Dagen flöt på fint det va ju en enorm hätta så jag såg till att hålla mig i skuggan med Julia medans Liten flyttade runt med solen.


Tur att det finns en plats för alla (Julia gömmer sig bakom stenarna)


Idag tror jag det blir chips på altanen i stället för i vardagsrummet jag intar ställning under altanbordet så får vi se!


Tass



Av Liten & Galen - 10 maj 2008 09:04


Igår yttrade sig som vilken fredag som helst. Upp och ätea lite en runda runt vårt välkännda område -aaaa va härligt man behöver i inte ens öppna ögonen dom här stigarna kan jag utan och innan.


Sen bar det iväg i bilen änne en dag med morsan på jobbet -riktigt trevligt det va ett tag sen vi va med och fikade :)


När vi kom hem rände morsan runt i en j-la hastighet, stolar hit, bord dit blömmor överallt ojojoj vad har vi att vänta????? Hon stökade och bökade så mycket så hon glömde bort våran promenad. Men fassan löste det när han kom hem -TACK!


Förstås......... Alla va ju glada att paranteserna hade kommit hem. Så det blev en massa pussar och kramar från hela tjocka släkten göööt det e bara att ligga under bordet och vänta på att första köttbiten skall hoppa ner från tallriken till oss. Ett vanligt kalas på valsvägen!


Nu e det dax för en runda runt sjön kan nog tänkas bli första doppet för iår, vi får se jag återkommer med information verken jag eller liten har ju speciellt mycket fett eller päls som hjälper oss att hålla värmen.


Hoppas alla får en bra dag i solen

Ovido - Quiz & Flashcards