Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Liten & Galen - 15 maj 2008 23:15


Jag trodde att farsan skulle komma hem idag men inte....... Det e ju vi som brukar vara borta och inte tvärt om. Men mor lovade att han kommer i morgon kväll och då skall jag få lite kvalitetstid med bara farsan alldeles alldeles ensam utan att sysyteryster e där och stör.


Jag va med Bailan på sjukan idag, men han slapp ta bort hela tassen -TUR, det räckte med en tå och trampdyna. Det måste kännas skönt att få behålla tassen, verkar askrongligt att bära upp 46kg på tre fötter??????


Vi fick lämna sjukan tidigt, så det va bara att bege sig hemåt igen. Till våran/MIN stora otur fick vi med oss odågan Lakritz.


Men det visade sig vara ett smart drag av morsan, efter en gemensam morgonpromenad fick jag lägga mig i hundgården med ett maffigt lammben. Och morsan tog med småttingarna på en egen lekstund. Det e ganska svårt för Liten att hålla samma tempo som bjässen!


Jaha då va han borta -igen!!!!!


Efter två timmar nere vid sjön hade båda badkrukorna lite minder energi att utsätta mig för ;)


E du galen eller????????? Vi tänker inte blöta ner oss helt.


Sen bar det av på arbete för oss alla, men ungdomarna va rätt slöa efter sitt morgondopp så jag hade en kanon lugn dag trots det tunga ansvaret :D


Lite senare på eftermiddagen kom farmor och den halte, men efter sin amputering va han ganska groggy och ville verken busa eller pussas. Så vi lämnade honom i lugn och ro och tog en sväng ner till sjön för att se om det blivit kallare.

Småttingarna vågade inte doppa sig nu heller, så jag fick ha hela sjön för mig själv.


Liten poserade mest på land medans Lakritz gick på skattjakt runt vattenbrynet.


Hon e bra söt eller hur! Jag måste erkänna att jag håller henne väldigt kär :S 


Vi kom i hem från kvällsrundan riktigt sent idag, vi brukar inte vara ute och leka tills 22.40 men solen har ju oxå ökat sin dagsläng och vi får väl inte vara sämre!


-TACK Lakritz för att du sysselsatt lillis hela dagen, hon drar för tillfället enorma timmer :)


Och min gamle vän Baileys jag hoppas verkligen att veterinären sprutat i dig ordentligt med smärtlindring så du kan sova sött untan att behöva besväras av din tå, a eller..... den finns ju inte längre men du fattar vad jag menar.


Voff


Ovido - Quiz & Flashcards