Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

Helgen e nära ;)

Av Liten & Galen - 16 maj 2008 19:42


 Dagen började så där idag, vi försov oss..... Efter en rask powerwalk fick vi frukost i hundgården. Morsan stressade iväg själv.


Våra grannar bakom hundgården bygger hus så lagom till lunch stod dom på det nybyggda taket och delade med sig av sin mat till oss -TACK för pannbiffarna, vi skall inte skvallra :D


När morsan kom hem lagom till middag och försökte trycka i oss lite torrfoder och vi total vägrade blev hon gööör förvånad hihi. Hon funderar nog fortfarande på varför vi inte ville käka!


Odågan och den halte kom förbi för lite promenad sällskap, Baileys fick nöja sig med en sväng runt tomten medans vi andra drog på lååångis. Odågan skötte sig exemplariskt det märks att han börjar närma sig året (2007-05-17). Vi växelbadade i sjön, de små har nämligen en tendens att reta mig till vanvett vid vattnet och det blir bara jobbigt om dom små behöver tröstas resten av promenaden!


Tur att naturen har hjälpmedel så att lillis får sin godis lika snabbt som jag.


Undra om intelligensen kommer med åldern??????? För Lite testade att ha mig som trappsteg och det e inte OK. Hur mycket hon än bönar så j-la högt e va det ändå inte!!!!!!!!!


Med lite övertalning valde hon att ta sig ner starx framför mig och inte via min panna (trots att hon kanske rymms där).


Lakritz behövde givetvis inte använda sig av det fallna trädet för att komma åt din godis, han inhalerar på förbifarten. Han huvud e ju i samma höjd som morsans godisficka -lyckost.


Klockan e lååångt förbi middag och farsan har fortfarande uínte kommit hem :( Jag missuppfattade väl inte morsan igår?????? Hon lovade ju fredagsmys med farsan alldeles själv.


Jag får lämna tangetbordet och springa ut till uppfrten och vänta så jag iallafall e först med att säga välkomne hem!


Tass


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liten & Galen - 24 oktober 2011 21:37


De e skönt med veckodagar, för min del betyder snyggvila hela dan      På helgerna fixas och donas det så mycket att jag blir alldeles svettig. För några veckorsen va det titeljakt med lillsyrran IGEN!!!!! Jag hade turen att va med morfar hela da...

Av Liten & Galen - 29 september 2011 20:13

Tänkte dra ut och lirka lite hummer............................... men de finns tydligen andra dårar som håller på med sånt.     Jag valde att joina Julia i helgens förberedelser istället    Gammeltanten har många strängar på sin lura ;)   ...

Av Liten & Galen - 19 september 2011 21:50


Goaste Wilse hade firat sin 11 födelsedag om han varit med oss idag, men vi behöver inte deppa för det.   TÅRTA står på menyn TACK MORSAN, man kan väl ha kalas på flera ställen ett här och ett i himlen              GRATTIS VÅR ALLRA KÄRAST...

Av Liten & Galen - 15 september 2011 21:14

Ojojojojoj grannarna borde känna skräck   Jag kan nämligen åstakomma en hel del på egen hand.   Till min hjälp har jag lillsyrran, hon kan bitas galet bra hon med.   Sov sött om ni vågar! ...

Av Liten & Galen - 9 september 2011 23:16

I allra högstaste grad    Ja å pip hade det mysigt som satan nere i källaren tills.......   .........min psykosyrra G kom och förstörde allt GRRRRRRRRRRRRRRRRR. Hämden kommer definitivt inatt eller imon -WATCH OUT SIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards