Alla inlägg under februari 2008

Av Liten & Galen - 7 februari 2008 23:04

Berätta att Liten har hittat nya leksaker -mammas skor, nu upptäcker hon dem överallt och det är ju skitbra för det finns plenty av dojor hemma!

Av Liten & Galen - 7 februari 2008 22:45

Borta bra men Gbg e bäst. Det har varit en rätt stillsam dag idag :-( Mycket jobb för morsan.


Lillasyster e duktig, hon har inte bajat inne sen i tisdags då hon fick provsimma i handfatet. Trots volten igår skuttade hon glatt in i bilburen, jag tar åt mig äran för den smidiga landingen, kan ju knappt ha varit märkbar!


 Imorgon blir det långpromis på hemma plan SKÖÖÖNT, jag skall visa Liten alla mina favoställen bra, bättre och blötaställen.


Undertbart att sova i egen säng (eller kanske matte och husses)


Tass

Av Liten & Galen - 6 februari 2008 19:46

Hon är fantastisk, till förklaringen hör väl att hon e ju inte döpt till Liten (hon bara är det) hon heter Pinscheela´s Grace.


Samma som vanligt hon har sovit gott hela natten och gjort sina behov där hon skall. Minns inte om jag va lika redig, men jag flyttade ju hem till Challe och Jeanette i NOVEMBER och tro det eller ej men förr i tiden va det snö på vintern.


På nattrundan igår gjorde hon sin första volt (hihi), vi var kopplade båda två till en början och hon följer ju mig som en liten skugga...... När jag sedan blir losskopplad och drar i väg i en jädra fart följer Liten efter och resultatet blir ju att hon i rätt bra hastighet når slutet på kopplet och åker i rekyl tillbaks bredvid matte. Förvånadsvärt nog landade hon på tassarna.


I dag satte vi gps:en på Oskarshamn. Mysigt tjejerna vi brukar träffa där avgudar MIG! :-)

Morsan e ju velig, Liten sitter ju i en bur på passargerarsätet och jag nedanför på golvet. Likada:t idag FAST buren va inte fastspän :-# Första kurvan kommer och buren (med en sovande Liten) en volt och skallar mig.

 Det va ungeför samma känsla som när älgjäve_n i karlstad tiggde lift. Jaja jag kanske överdirver något ont gjorde det, liten vaknade knappt- Tur för henne att jag dämpade fallet. Det va andra volten för babyn på kort tid!


Mycket riktigt Liten fick med sig en muta till mig från "godingarna" i oskarshamn man tassar och bockar.


Oj nu e det tid för kvällsrundan, den vill jag inte missa.


Voff






Av Liten & Galen - 5 februari 2008 20:51

Idag har vi gjort blekinge osäkert, soliga karlskrona om man skall vara petig. Liten är med våran matte inne på hennes kundbesök (orättvist), men hon charmar ju ALLA med sin glädje och skönhet och ju fler tvåbenta hon träffar dessdå lugnare är hon med mig .


Jag har haft min roligaste dag hittills men Liten, hon började morgonen med att förfölja mig på promenaden. Hon ligger ju som ett extra ben vid min högra sida. Framför mig ser jag en brunn med ett sånt där gallerlock, och mycket riktigt om en liten dp går rakt över det trillar benen emellan och hon blir hängandes. EXTREMT roligt att titta på.  Elakt kanske men jäv_igt roligt :D Och det gick ju bra, matte lyfte upp henne och hon skuttade glatt efter MIG igen.


På lunchen tog vi en runda i skogen, HON får gå utan koppel så jag tänkte faktisk slarva bort henne jag kan ju inte ta ansvar för att hon förföljer mig. Det va änna lönlöst hon e snabb som en vessla. Över, under, genom ja fram kommer hon iallafall.


Väl hemma på parkeringen utanför hotellet gör en tonnårsrottis utfall mot oss, och Liten i mammas faman svarade med att morra grymt tillbaks. COOLT det är en tjej man kan lita på!


Voff



Av Liten & Galen - 5 februari 2008 01:12

Hon e för söt min lillasyster :) Hela dan har flytit på kanon, snäll i bilen, gör sina behov där hon ska, leker lagom länge, pussas och skuttar i rätt lägen.


Men för en liten stund sen var det dax att säga godnatt, när mamma va inne och borstade gaddarna tyckte Liten att det var på tiden att bajsa IGEN!!!!!!!!! i sin lilla bur BLÄÄÄÄÄÄ.


Fördelen med att vara så liten är ju att man kan bada i handfatet -gulligt.


Så nu luktar både Liten och filten gott igen.


Tass och godnatt



Av Liten & Galen - 4 februari 2008 19:09

Dagen började tidigt idag. Vi skulle tydligen vara i Nybro strax efter 10 :-(

Liten åker i en kattbur i framsätet, vilket innebär att jag har en given plats på golvet fram -Jippi


Hon har tur den lilla som har mig så hon slipper vara rädd för nya miljöer och människor. Hon tuffar bara på!


Vi provade givetvis sängarna när vi kom till hotellet, för min del va de ingen överraskning jag har ju sovit där ett antal gånger. Liten däremot blev stormförtjust och jublade över den fina ekologiska frukosten som väntar i morgonbitti? Va då ekologisk -på hur många sätt kan man baka ett winerbröd?????


Det börjar bli dax att väcka henne nu, middag och kvällsrundan är avklarad men om hon vaknar och leker NU så kanske hon däckar vid elva tiden.

Om jag skäller till HÖGT två gånger när grannen kommer tillbaks från resturangen vaknar hon nog ;-)


Voff

Av Liten & Galen - 3 februari 2008 20:54

Jag vet inte vad som hände och jag vet inte hur hon hittade energin på kvällsrundan, men nåt måste hon hittat. Hon har ilat omkring som en galning i huset i snart 2 timmar.


Och ÄNTLIGEN sover hon, jag måste givetvis passa på jag oxå (hon vaknar ju tills kvällsmaten), även om jag inte ränner efter henne har jag fullt upp med att kolla  ifall hon behöver styras upp.........


Time to sleeeeeep!



Av Liten & Galen - 3 februari 2008 18:25

Hon har sovit hela natten IGEN, gör sina behov där hon ska -duktig tjej!


FulltÖÖÖS eller medvetslös e dom två termer som Liten känner till, antingen sover hon nästan i koma under vilka omständigeter och oljud som helst eller oxå e det fullrulle Non Stop. Skönt man vet ju vart man har henne.


Jag har lite svårt att tillåte henne leka med MINA trossbollar :-( Kan hon inte leka med sina egna saker? När hon är i fullgång går jag in och lägger mig uppe på sängen (så hon inte kommer åt) det är lugnast, annars får hon gärna studsa omkring med pipleksaker, plyschdjur osv men inte bollar i någon form........


Liten tjej leker tufft :-/

Vi har precis ätit middag så nu e det dax för kvällsrundan


Tass



Ovido - Quiz & Flashcards