Alla inlägg under februari 2008

Av Liten & Galen - 2 februari 2008 21:49

Har snart nått sitt slut. Liten har tagit kontrollen över sina bäddar. Katten har flyttat ner till källaren (det finns bord, soffa, stolar där oxå som hon kan ligga på).


Det fungerar riktigt bra med babyn i hemmet hon kissar ute gör nr 2 på tidning, leker med sina egna leksaker! Stormen ligger väl och lurar bakom nåt hörn!


Om 10 minuter är det dax för kvällsmat och där efter kisserunda, som storebror tar man ett stort ansvar när mörkret gjort intrång över kvällen. Liten får gärna gå nära nära på promenaden.


Snart e det tid att krypa ner i nytvättade sängkläder mmmmmm.


Tass

Av Liten & Galen - 2 februari 2008 16:44

Jag skulle tydligen tacka för Liten, Ozzys matte och husse va här och tittade på mitt nya fina halsband och hade samtidigt med sig en present till Liten -lägligt


Man tackar så mycket

Av Liten & Galen - 2 februari 2008 16:04

 Hon sov sig igenom hela natten utan att ens pipa :-O det är ändå värt en eloge.


Halva dagen har gått och Liten passerar med bravur. Hon sover, leker, kissar, bajsar och gnäller litegrann. Men håller sig liksom på sin kant jag har inget att klaga på ÄN!


Jag behöver lite hjälp med olika begrepp.. Om man inte får vara i soffan spelar det väl ingen roll om man är i soffan på en filt eller i soffan på en bädd -eller? Man e väl fortfarande I soffan?


Vi har haft lite folk på besök idag, det måste väl bero på att jag har fått ett nytt halsband som alla vill se?


Tack för besöken, alltid trevligt med mycket folk i huset.


Voff

Av Liten & Galen - 1 februari 2008 23:55

Tack och lov, Liten har med sig egna leksaker så mina kan känna sig trygga. Hon tycks inte riktigt veta hur liten hon egentligen är. Jag ligger på en behaglig vikt på av 33kg och HON 1,5kg tung VÅGAR utmana leksaker, som både låter vassare och är tyngre än vad hon nånsin kommer att bli?? Tuff tjej :-O


Hon har rätt mycket energi.... men verkar fatta att TUNGA gäspningar/suckningar inte är en inbjudan utan snarare ett HOT. Så jag måste faktiskt erkänna att hon inte verkar obildbar.


Hon e duktig när mamma(matte) lägger henne i bädden lugnar hon sig och somnar. Väluppfostrad? Jag kanske skall skärpa mig i på morgonpromenaden......


Man vill ju inte bli utbytt av en fjäder!





Av Liten & Galen - 1 februari 2008 21:03

Nu e hon här, det e ganska lungt än så länge. Hon pussas mest?


Å jag som trodde att det skulle bli ett rent helvete!


 Vi har varit hemma tillsammans  i snart 2 timmar och hon sover redan, SKÖNT i och för sig, men jag hade förväntat mig mer av ett fruntimmer.


Nu dukas det strax upp chips och smågodis så det är dax att lägga sig på vakt under vardagsrumsbordet.


Sov gott



Av Liten & Galen - 1 februari 2008 10:21

I några timmar till iallafall. Miniatyrhunden kommer ikväll..... Hoppas hon har med sig egna leksaker för mina är rätt värdefulla om inte antika, några har ju hängt med sen den tiden då jag kissade på tidning.


Bäddarna som min matte envisades med att lägga ut har blivit invaderade

:-) så vi får se vem som kommer att ägna mest sovtimmar där.

Idag är jag hemma och vaktar hemmet medans min överordnad e ute och jobbar. Gööt jag kan ligga och dra mig i flera timmar.


Om jag orkar återkommer jag och berättar om kvällens spektakel.


//Voff



Ovido - Quiz & Flashcards