Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Liten & Galen - 17 mars 2008 23:27


Liten och jag fick ställa upp på väg och mät idag igen..... Och som jag har misstänkt får lilltjejen bra mycket mer godis än jag. det måste vara så, jag ligger kvar på min atunga 33kg medans pyret (eller pirajan som husse kallar henne) ökar varje vecka från 2,2kg och 22cm över vattnet till 2,8kg och 24cm på bara några veckor........ Alltså -det måste vara en orättvis fördelning. Frågan e ju igentligen hur länge orättvisan skall pågå?????

Av Liten & Galen - 17 mars 2008 20:31


Lite knepigt e det, igår va det hur skönt som helst solen lös upp hela himlen under större delen av dan. Och idag......... vaknade vi till snöstorm -knäppt. I och för sig askalas att ta morgon rundan i pudersnö, men nån måtta får det väl vara. Hela vintern har gått och NU kommer snön????


Liten uppskattade snön i ca 30 sekunder innan hon la ihop 1+1 och insåg att snö innebär kyla. Klyftigt tjejen;)

Snabbt tillbaks in i värmen bbbrrrrrrrr.....


Efter att mamma stoppat in henne innanför jackan fick jag jaga snöbollar alldeles ensam i nästan en timme. Härligt att rusa av sig utan att behöva vara orolig för att stämpla lillsyrran.


Vädret idag gjorde att vi fick spendera större delen av förmiddagen (hela faktiskt) instängda i bilen, BOOORING. Istället för den normala restiden till östkusten på ca 3,5 timmar tog det nästan 6 timmar. Undra om mina förhårdnader jag har på armbågarna egentligen är liggsår???? Skall prata med mitt försäkringsombud och se om jag kan pressa morsan på lite stålar för sveda och värk!


Nu e det dax för kvällsmat på Packhuset (vårat hotell), det luktade kyckling när vi chekade in så det skall bli en fröjd att få "städa"  morsans tallrik.

Undra om Tomten oxå tror att det är jul??????
Ovido - Quiz & Flashcards