Alla inlägg under mars 2008

Av Liten & Galen - 24 mars 2008 17:36



Nu snöar det mer än nånsin, så det tog ett tag för mig att göra färdigt snökreationen. Det blev en gubbe istälet för en val, Liten propsade på att gömma sig inne i valen hela tiden så jag blev ju aldrig klar.


Det här är en bild på den lilla snögubben, den stora fick nämligen inte plats på bildskärmen :D Palcerad mitt på tomten så att alla kan se!


Och jag och morsan han med lite snöbollskrig OTROLIGT va roligt det är, och om vi tar upp ställningarna ifrån våra kurragumma lekar står det nu 4-2 till mig och Liten :D


Jag är en hejare på att veja för snöbollarna, strax får morsan se upp jag kommer att MÖLA henne hihihi!


Av Liten & Galen - 24 mars 2008 15:10


Tjena vad det snöööööar, så hör mycket puder har jag inte sett på hela vintern! I julas va morsan & farsan i österrike så dom e inte så imponerade av mängden snö som vi har blivit begåvade med. Men för oss andra som inte FICK följa med på lyxresan e det riktigt roligt att rulla runt i snön :) Och man kan bygga grejer av snön om man e lite händig, det är en fördel med plattnos i snögubbs bygganden, man kan liksom skyffla snön lite lättare än med en lång snipig nos!


Liten grävde ner sig istället för att skapa snökreationer.


Idag har vi haft besök av alla skägg vi känner, först tjejerna på en mysig runda i snön under uppehåll, jag har skadat min bröstmuskel igen så jag fick gå koppllad :( assssstråkigt....... Men Liten fick springa av sig rejält så hon va lugn och sansad när vi kom hem -skönt. Senare på dan kom dom två skäggiga killarna på fika och givetvis promenad under kopiöst mycket nederbörd (att det kan finnas så mycket snö i himlen ovanför mölnlycke?????). Men oxå här fick smådjuren leka av sig så jag misstänker att min kväll fortgår smärtfritt!


Antingen placerar jag min snöval på framsidan tomten????


Eller på baksidan av tomten?????


Jag återkommer med bildbevis om jag orkar. Nu får jag hämta arbetshandskarna och på börja mitt konstverk!


Tass









Av Liten & Galen - 24 mars 2008 00:43



Jag och Liten har fått tillbringa kvällen  MF (människo fritt) Nice det innebär att jag kan drilla lilltjejen som jag vill ;)


Vi fick varsitt lammben när de gamla stack, och efter en stund insåg Liten att det är bäst att jag kontrollerar BÅDA lammbenen så de inte e förlagda, borttappade, glömda eller liknade!


Mor & far va tydligen bjuda på nån italienskafton hemma hos Ozzys paranteser, men vad ja vet e dom från Lindesberg och Benareby alltså inte från itralien????? Benareby e väl så långt från venedig man kan komma?????? Jaja dom får tro på vilka sagor dom vill.


När människodjuren väl kom hem fick vi en mysig promenad i snön, tystnaden och kylan med båda två MYSIGT (det händer inte allt för ofta). Att båda va med kan bero på att morsan inhalerat på tok för mycket röddricka under kvällen!!! Men man får ju offra sig när man e i ITALEIEN ;)


HÄRLIGT ALLDELES SJÄLVA!


Jaja självklart inte helt själva, Liten va ju givetvis med :(


Vi e ju tydligen lediga i morgon oxå så det blir en härlig välbehövd sovmorgon i morgon oxå -JIPPIE nytvättade lakan -Mmmmmmmm min dröm har gått i uppfyllelse.


Tass och godnatt






Av Liten & Galen - 23 mars 2008 18:57


Ni kan va lugna jag lever fortfarande ;) Men jag har haft fullt upp hela påsken, en massa godis hit och en massa godis dit. Och tro mig av för mycket godisätande blir man trött. Tack och lov så blir Liten precis lika trött som jag så det har varit lugn och ro (stundtals) hemma så jag har fåt  vila otroligt mycket. Vi har varit lediga sen i torsdags helskönt med 4 dagar sovmorgon. Och om jag hörde rätt när morsan diskuterade med sitt vinsällskap igår så e vi lediga på måndag oxå. SUPERNICE ännu en låååångmorgon i sängen :) Det borde vara påsk oftare!


Liten håller ställningarna här hemma jag har som sagt mest legat och degat hela ledigheten, mendans lilltösen har testat kvaliten på allt löst här hemma, farsan snusdosor -dom håller mycket längre än du kan tänka dig, morsans nylostrupor -håller inte alls, våra läder koppell -e fortfaradne hela, teflonstekpannan - lite repig men man kan nog fortfarande laga mat i den? Köksbordsben -är av metall tack och lov, katten -slog tillbaks med en vass klo, toaborsen -håller tydligen för mycket skit, hushållsrullen -flisar och sprider sig längs massakerns väg, damvippan -e fortfarande hel, våra gästers skor -av läder:) så det märks knappt att smågaddarna varit där! Där va några av sakerna som har genogåtts av Litens hållbarhetstest homnn kommer nog att testa betydligt fler saker om jag känner henne rätt. Och det som hon e lite tveksam till kommer hon förmodligen att testa igen ;)


En kvlitetspryl som alla borde ha hemma!!!!!


Skida lugnt!





Av Liten & Galen - 21 mars 2008 21:06



Utan chips, det här e sista gången farsan smiter på kalas ensam på en fredag kväll. Jag har legat under vardagsrummsbordet som vanligt, men helt utan andledning. Jag kunde lika gärna ha legat i sängen där de va varmt och mjukt istället för det hårda kalla parkettgolvet.


Morsan har haft fullt upp i matrummet med att spakla, slipa, tejpa, måla. HELA JÄ_LA KVÄLLEN har ju gått åt det lilla lilla rummet ORÄTTVIST. Ni som har varit hemma hos mig och sett vår småblommiga (blåbär och lingon) tapet kan väl kanske hålla med om att det var på tiden att skiten målades över...... Och hon får passa på när farsan inte e hemma för han tycker tyckte faksikt om de små bären.


Tycker själv att det e mycket finare med kaffe/mjölk än med lingon, blåbärsblandning!


Men nån äggmålning blev det inte i kväll :( Om vi går upp riktigt tidigt imorgon kanske vi hinner enligt penseldamen -jag skulle inte tro det, byta bort en sovmorgon NOOOT!!!!!!!


Mamma har lovat mig en varm smörgås med extra skinka ikväll som komensation för mitt chipsbortfall. -TACK MAMMA.


Tass och godnatt


Av Liten & Galen - 21 mars 2008 15:09


Trot eller ej men jag och morsan åkte hemmifrån själva imorses -YEEEHAAA det va självklart att vi skulle på promenad för vandrar kängerna snörades.... Och till min lycka visade det sig att de två strora skäggiga skulle med, total glädje ;) och inte nog med det lill troja kom och slöt upp sig hon med! Det här är jackpot!


Vi gick en mysig runda på ca en timme vi kom inte speciellt långt  trojas lillhuse Mio va med och han gick små sprang kröp så gott han kunde hela promenaden. Men e benen inte högra än en potta skit så e det inte så lätt att pölsa på fort i snön. Trots hastigheten hade vi det gööör mysigt i snön.


Tur att två har skägg så man inte tar miste på dem :)


När vi sen kom hem stod det luch färdigt på bordet -bra jobbat av farsan han ahr ju ändå varit hemma själv med Liten (hon slutade skrika ca 40 minuter efter vi åkt).


När det tvåbenta va klara fick vi hjälpa till att avsluta lunchen som bestod av en väldoftande lasange mmmmmmmmm. Jag måste meddela er som inte provat att den är godast när den är så där lagom fesljummen!


Snart färdiga med disken!


Nä dax att sträcka ut sig i sängen och samla krafter inför kvällens äggmålning;)


Tass







Av Liten & Galen - 19 mars 2008 21:21


Mmmmmmmmmm nu e vi hemma!


Det va precis lika mysigt i Oskarshamn som jag hade föraningar om. Tjejerna där e ju toppen Liten va inne och visade sin allra bästa (tokigaste) sida först. Hon lyckades ju som vanligt! Efter en liten stund (några timmar) kom morsan ut och hämtade mig. Och min dröm gick i uppfyllelse :) det va bara att gå in och "välja" det jag ville ha :). Och min önskan gick mot ett saftigt grisöra mmmm.


På hem vägen försökte jag föra en diskussion med morsan om varför vi inte e bösöker mina favorittjejer oftare. Men hon menade att -mycket vill ha mer och fan vill ha fler och att jag fick följa hennes schema, inte komma med en massa åsikter och ändringar som jag inte kunde påverka. Helt ärligt fattar jag inte va hon menar hon talar ju i tungor......... jag heter ju verken mycket eller fan????? Och så klar man vill ha mer vem i hel_ete vill inte det?


Väl på hemma plan möttes vi upp av de skäggiga och tog en promenad i KYLAN brrrrrrrrrr, lika kallt på vår västra kust som på den östre kusten. Trots kylan va det ett mycket trevligt välkomnade -TACK.


Efter det blev vi helt övergivna och lämnade...... morsan gick in till de två skäggiga damerna (mina andra favorittjejer) och fikade UTAN oss, vi fick sitta i bilen och tråka. Förklaringen till det va tydligen att tjejerna va i höglöp -GULDLÄGE alltså. Speciellt för min del för Litens del tror jag inte att det hade någon större betydelse?


När vi sen efter en mycket lång dag kom hem, va farsan inte hemma till min stora stora besvikelse jag trodde verkligen att han skulle sitta och vänta på mig i soffan :( Jag har ju saknat honom sen i söndagskväll.


Så vi eller snarare jag fick trösta med ett kalvöra som favo tjejerna i oskarshamn skickat med hem -ett välbehövligt tack! Lite hade nån gummiring som hon gick och latchade med, så jag fick tugga i lugn och ro.


Nu skall jag gå in och lägga mig i sängen och sura tills farsan kommer hem.


Tass




Tack för våra goa fina grejer
Av Liten & Galen - 18 mars 2008 18:27


Igår hade nog vädergudarna firmafest?  För idag har det regnat, snöat, haglat, blåst och varit srtålande solsken???????  Killen bakom väderspakrna måste ha varit full.......


På morgon promenaden va det strålande sol och ganska varmt, på lunch rundan regnade det och va svinkallt, vid middagstid haglade det och nu snöar det, vädret idag har varit ännu knepigare än gårdagens.


Om man bortser från vädret har våran dag varit lugn, vi började morgonen i blekinge och avslutade dagen på öland. Det brukar vara mysigt att promenera längs den öländskakusten men inte idag. Det va skitkallt

-BRRRRRRR till och med jag huttrade av frostskadorna.


Det skall bli spännade infär hemresan imorgon och se vad fylltrattarna bjuder på för väder. Innan hemgång blir det ett besök hos mina favorittjejer i oskarshamn, lite tidigare än planerat men jag hoppas det är ok! Dom brukar vara rätt felxibla ;)


Nu e det dax att smaka på chili corn carnen från resturangen, jag känner med mina doft sinnen att det kommer bli en njutnigsfull middag!



Vi passade på att ta en paus på terassen medans morsan hämtade käk!


Tass

Ovido - Quiz & Flashcards